خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » افتضاح تیم امید و برنامه ریزی مجمع برای برکناری کفاشیان – فریدون شیبانی

افتضاح تیم امید و برنامه ریزی مجمع برای برکناری کفاشیان – فریدون شیبانی

654f6sd4f6sd43

تیم ملی امید فوتبال با افتضاحی بی سابقه در بازیهای آسیایی و شکست دور از انتظار در زمین فوتبال و حاشیه آن در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ اینچه ئون کره جنوبی، فدراسیون فوتبال زیر فشار شدید انتقادها در جستجوی گریز از این مصیبت است. تیم ملی امید با یاران سرشناس و بازیگر در لیگ برتر در برابر تیم رده سومی و بی پیشینه فوتبال آسیا (ویتنام) چهار بر یک شکست خورد و با یک بازی انتقاد آمیز دیگر و تساوی یک بر یک با تیم بی نام و نشان قرقیزستان، از حضور در جریان پیکارها در پیش از آغاز رسمی بازیها، از کره جنوبی «دیپورت» شد.
از دیدگاه اخلاقی هم چنان در کره آبروریزی شد که علی اکبر محمد زاده، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از خطر محرومیت تیم امید خبر داد؛ زدن به عمد بازیکن ویتنامی توسط خانزاده، درگیری فیزیکی بازیکنان با یکدیگر که با دخالت پلیس کره پایان یافت و از همه بدتر حرکت ناپسند مدیر تدارکات این تیم و تعرض به اندام یک بانوی کره ای که از کارکنان افتخاری بازیها بود. با شکایت این خانم به پلیس، مسوول برگزیده جمهوری اسلامی از دهکده بازیهای اخراج ولی تا اعلام رای دادگاهش ممنوع الخروج شد تا تنها نماینده تیم امید فوتبال جمهوری اسلامی در کره باشد!
با بالا گرفتن اعتراضها از بی کفایتی فدراسیون پرخرج و همچنان بی تفاوتی رییس آن، امیر عابدینی، رییس پیشین فدراسیون فوتبال و مدیرعامل سالهای دور پرسپولیس از تصمیم به برکناری علی کفاشیان و مسوولان فدراسیون توسط اعضای مجمع فدراسیون خبر داد.
عابدینی در این مورد به خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: “در روزهای گذشته چند نفر از اعضای مجمع با من تماس گرفته‌اند و دنبال برگزاری جلسه‌هایی هستند که به کار این مدیران در فدراسیون پایان داده شود. مطمئن باشید در این شرایط من یکی از افرادی هستم که مخالف ادامه کار کفاشیان و دوستانش در فدراسیون هستم.”
علاقه به افراد «بله قربان گو»
عابدینی پرونده ناخوشایند تیم امید و دور از شان فوتبال ایران را به تمامی حاصل بی کفایتی رییس فدراسیون و مسوولان آن دانست و افزود: “۱۰۰ درصد این ناکامی مربوط به عملکرد فدراسیون است. وقتی برای انتخاب مدیران فنی فدراسیون اصول رعایت نمی‌ شود و علاقه روسای فدراسیون به انتخاب افراد «بله‌ قربان‌ گو» است نمی‌ توان انتظار دیگری داشت. اصلا احساس خوبی به مدیران فدراسیون ندارم و دیگر این فدراسیون را شایسته کار نمی‌ دانم”.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*