خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » استارت تیم ملی با سه بازی تدارکاتی در پرتغال – فریدون شیبانی

استارت تیم ملی با سه بازی تدارکاتی در پرتغال – فریدون شیبانی

با ماندنی شدن کارلوس کی روش در مقام سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، آغاز حرکت به سوی جام آسیایی ۲۰۱۵ استرالیا کلید خورد. در دی ماه آینده، ایران رقابتهای گروهی جام به دیدار تیمهای ملی بحرین، قطر و امارات می رود.

fs65sd6fsf
تیمی که با سه دوره قهرمانی در سالهای ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ از تیمهای معتبر جام آسیایی است، قرار است از روز ۱۲ مهر نخستین گام به سوی جامی را بر دارد که پس از انقلاب برایش دست نیافتنی شده است. با تصمیم کی روش این تیم برای برپایی نخستین اردو، در سفری به وطن کی ری روش نخستین نمایش پس از جام جهانی را در برابر دو یا سه تیم لیگ برتری پرتغال برگزار خواهد کرد.
به مانند معدود مسابقه های تدارکاتی تیم ملی در پیش از جام جهانی، سازمان دهنده این مسابقه ها نیز خود کارلوس کی روش است.
پیش از این، مسابقه دوستانه با تیم ملی کره جنوبی در تهران اعلام شده بود، که کی روش اعلام کرد تنها این مسابقه برای آمادگی تیم ملی کافی نیست. او که سه ماه پس از پایان رقابتهای تیم ملی در جام جهانی و سپس با حرف و حدیث های فراوان پای میز تجدید قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران نشست، با اشاره به حرکت دیرهنگام تیم ملی، به خبرنگاران گفت: ” اگر می‌خواهیم موفق شویم باید صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شویم!”
بار دیگر سفری به آفریقای جنوبی
با این که کی روش از اردوی آفریقای جنوبی در پیش از جام جهانی خاطره خوشی ندارد و با عدم همکاری تیمهای استقلال و تراکتورسازی و نبود لژیونرها، تعداد بازیکنان حاضر در اردو به سختی به اندازه یک تیم یازده نفره شد، در مورد برنامه‌های بعد از اردوی پرتغال گفت: “طراحی اردوهای ما تمام شده است. آبان ‌ماه برای بازی کره جنوبی در تهران هستیم و در ماه دسامبر که منتهی به جام ملت‌ها خواهد بود به خاطر شرایط آب و هوایی سعی می‌ کنیم به آفریقای جنوبی برویم. در نتیجه اردوها برای ما مشکل ‌ساز نیست و ففط تطبیق بازی‌های دوستانه با اردوها مشکل ما است. اگر بخواهیم واقع‌گرایانه فکر کنیم تنها بازی قطعی شده کره جنوبی است که آن هم کافی نیست.”
راز نام دستیاران ایرانی
کی روش راجع به دو دستیار ایرانی اش در راه جام آسیایی به خبرنگاران گفت که با ادامه کار مارکار آقاجانیان، نام دو مربی ایرانی دیگر را تنها او می داند و رییس فدراسیون فوتبال (علی کفاشیان)! پیش از جام جهانی هم بارها رسانه های داخلی از بازگشت مهدی رحمتی و هادی عقیلی گمانه زنی داشتند؛ اما کی روش در مورد حرف خود پافشاری داشت تا مانع «بازیکن سالاری» در تیم ملی شود. نمایش خوب علیرضا حقیقی در دروازه و کار دفاعی موفق ایران در دو بازی نخست جام جهانی، برگ برنده را بدست مرد پرتغالی داد. حالا او از این صحبت می کند که درهای تیم ملی به روی همه باز است و بار دیگر گمانه زنی از بازگشت دو ملی پوش ثابت پیشین و کلیدی تیم ملی شنیده می شود. دن گاسپار آمریکایی نیز وارد تهران شد تا همچنان دستیار کی روش باشد.
سایت رسمی فیفا از برگزاری یک بازی دوستانه هم با تیم ملی ونزوئلا در روز ۲۲ مهر گزارش داده بود؛ اما سرمربی تیم ملی انجام این بازی چه در تهران و چه در پرتغال را شایعه خواند! پیش از این، مسابقه های دوستانه با برزیل، چین و … نیز بازتابی کم و بیش گسترده ای در رسانه های داخلی داشت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*