خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » پرسپولیس و صادقیان، قربانیان جنگ داخلی مدیران – فریدون شیبانی

پرسپولیس و صادقیان، قربانیان جنگ داخلی مدیران – فریدون شیبانی

3as45asd1d

در شکست دو بر صفر پرسپولیس از فولاد، واکنش ناهنجار پیام صادقیان به یک اشتباه داور، بیش از ناکامی تیم باشگاه پر دردسر و پرهوادار تهرانی پی آمد داشت. ناکامی پرسپولیس تنها بحساب استعداد جوان و با آینده واریز شد. اما واقعیت آن در تمرین روز یکشنبه با شعار علیه رییس هیات مدیره (سیاسی) و عضو نام آشنای کمیته فنی (امیر عابدینی) جلوه کرد که می دانند دردسر سرخپوشان و عصبی بودن بازیکنان طلب کار از باشگاه از این نامدیران و مدیرعامل نمایشی آن است و گفت و گوهای پرشمار آنان در رسانه ها و علیه هم پرسپولیس را به روزهای بدتری «هل» می دهد.
اخراج صادقیان شکست در اهواز را بی تردید ساخت و کمیته انضباطی پرسپولیس با کسر ده درصد از رقم قرارداد، هم خواست بسود باشگاه غرق شده در بدهی های بالای چند ده میلیاردی گام کوچکی بردارد و هم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را آرام کند. پرسپولیس با یک امیتاز از دو بازی فاصله ای قابل تامل با دو رقیب پیشتاز (سپاهان و استقلال) پیدا کرده است : پنج امتیاز. قرارداد اعلام شده صادقیان از سوی باشگاه پنج میلیون کمتر از یک میلیارد تومان است و ده در صد آن معادل ۹۵ میلیون تومان می شود.
و باز یک رای نامتعادل از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
در حالی که حرکت ناشایست و پیشینه دار پیام صادقیان در بازی با فولاد قابل چشم پوشی نیست، اما نا متعادل بودن تصمیم کمیته انضباطی در صدور سه ماه محرومیت قابل بحث نشان می دهد. هنوز از یاد نبرده ایم که برای مثال همین کمیته انضباطی در مورد حمله تکان دهنده بازیکنان و مسوولان باشگاه چوکای تالش به داور نگون بخت بازی چه قدر واکنش ضعیفی داشت. این رویداد از طریق رسانه های مجازی پخش تصویری گسترده ای داشت. ولی با جریمه هایی سبک و بسیار پایین تر از عملی که می توانست آسیب جانی در پی داشته باشد، ماجرای آن در فوتبال آشفته ایران به بوته فراموشی سپرده شد. سه ماه محرومیت برای صادقیان در هفته های پرمسابقه لیگ برتر، می تواند یک ستاره آینده دار اما پرخاشگر را برای همیشه از فوتبال دور کند و به حاشیه بکشاند. شکستن شیشه در رختکن توسط پیام عصیانزده هم تازگی نداشت و بارها برای بازیکن شیشه شکن واکنشی نداشته است. صادقیان پنج میلیون تومان هم جریمه شده است تا زیان این بازیکن صد میلیون تومان «روند» شود!
کمیته انضباطی که در واکنش به فساد فوتبال و عوامل ایجاد کننده این ناهنجاری ها در زمین همواره بر حسب رابطه و توقف در برابر قدرت سیاسی و خط قرمز آن، لرزان و ضعیف واکنش نشان داده است در برابر کنش قابل اگاه شدن بازیکن، به ناگاه با سران وارداتی پرسپولیس همصدا شده و یک استعداد را زیر رگبار نابودی در فوتبال قرار داده اند.
سوال این جاست که آیا پیام صادقیان عامل ناهنجاریهای امروز فوتبال است و یا عوامل خارجی تباهی و تبانی فوتبال امروز و آنهایی که در حاشیه امنیت قرار دارند؟

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*