خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » شکست والیبال ایران از آمریکا به روایت خبرگزاری ای پی – فریدون شیبانی

شکست والیبال ایران از آمریکا به روایت خبرگزاری ای پی – فریدون شیبانی

(صحنه ای از از بازی دوم ایران در آناهایم. آبشار فرهاد قائمی در سد دفاع آمریکا

صحنه ای از از بازی دوم ایران در آناهایم. آبشار فرهاد قائمی در سد دفاع آمریکا

خبرگزاری اسوشیتدپرس از ارواین کالیفرنیا گزارش داد که در پیروزی سه به صفر تیم ملی والیبال آمریکا بر تیم ملی ایران، مت اندرسن ۲۰ امتیاز بدست آورد و آمریکا در چهارمین و اخرین مسابقه دوستانه دو تیم ملی در کالیفرنیا به سومین پیروزی رسید.
برپایه گزارش ای پی تیلر سندر هم ۱۵ امتیاز به امتیازهای اندرسن افزود تا آمریکا ست های بازی را به ترتیب ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۹ به برتری برسد. این مسابقه در دانشگاه کالیفرنیا واقع در ارواین انجام شد. در اصل این بازی قرار بود در پائولی پاویون دانشگاه یو سی ال ای انجام شود، اما به دلیل آسیب دیدگی های ناشی از نشت لوله اصلی آب در اواخر ماه ژوییه، تغییر مکان یافت.
پیش از این بازی آمریکا در کالیفرنیای جنوبی در دو بازی از ایران سه بر یک و سه بر صفر برده و در جمعه شب در ایالت سن دیه گو، ایران به تنها پیروزی اش با نتیجه سه بر دو دست یافته بود.
سایت فدراسیون والیبال ایران بازیکنان تیم ایران در شروع بازی را سعید معروف، شهرام محمودی، عبدالرضا علیزاده،فرهاد قائمی، میرزا جانپور و عادل غلامی نام برد و جان اسپرا ، سرمربی تیم ملی آمریکا نیز مسابقه را با ترکیب دیوید اسمیت، تیلور ساندر، اریک شوجی، برد لاسون، میکا کریستنسون و مت اندرسون آغاز کرد.

تیم ملی والیبال ایران در مسابقه ای که سه بر دو میزبانش را شکست داد، با سعید معروف، محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی، عادل غلامی، امیر غفور به میدان رفت. آمریکا در این بازی با گارت موئاگو توتیا، کاویکا شوجی، کارسون کلارک، نیک ووگل، داستین واتِن و راسل هولمز بازی کرد.
در این دیدار نفسگیر ملی‌پوشان ایران ست ‌های دوم، چهارم و پنجم و با نتایج ۲۵ بر ۲۰، ۲۶بر۲۴ و ۱۵ بر ۹ پیروز شدند و ست ‌های اول و سوم را ۲۷ بر ۲۵ و ۲۶ بر ۲۴ به میزبان خود واگذار کردند.
جان اسپرا، سرمربی تیم آمریکا ادعا کرد که ترکیبهای مختلفی را در چهار مسابقه با ایران آزمایش کرده است.
سرمربی تیم ملی آمریکا همچنین گفت: “من می‎خواهم تیممان در خط سرویس اشتباه نداشته باشد. در بازی با ایران اشتباهات زیادی در خط سرویس داشتیم. از این جهت باید مهارت خود را بالا ببریم.”

نخستین پیروزی پس از سه شکست

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه تدارکاتی با تیم ملی آمریکا در کالیفرنیا، به سومین شکست از رویارویی های اخیر بین دو تیم تن داد. نخستین شکست با نتیجه سه بر صفر و در پیکار نیمه پایانی لیگ جهانی والیبال در فلورانس ایتالیا بود که در آن آمریکا قهرمان شد و ایران با جهشی نسبت به گذشته نه چندان دور به مقام چهارم رسید.
در تدارک برای قهرمانی والیبال ۲۰۱۴ جهان، که ماه آینده در لهستان برگزار می شود، دو تیم ایران و آمریکا همگروه شده اند؛ اما بوبان کواچ، سرمربی صرب و جانشین خولیو ولاسکوی آرژانتینی، ترجیح داد دعوت آمریکا برای چهار بازی آماده سازی در کالیفرنیا را بپذیرد و به همراه محمدرضا داورزنی (رییس فدراسیون والیبال) رهسپار لس آنجلس شود. با این که تیم آمریکا اکنون نیز از مدعیان مقام قهرمانی جهان است، شکست های اخیر ایران از تیمهای آمریکا و ایتالیا نگرانی از یک افت پس از جهشی تحسین برانگیز را در جامعه والیبال ایران به وجود آورده است.

تیم ایران در نخستین بازی در حالی سه بر یک مغلوب شد که از تشویق پرشور ایرانیان پرشمار ساکن این شهر نام آشنا برخوردار بود. در مسابقه دوم ایران در شهر آناهایم ایالت کالیفرنیا رفت و این بار در سه ست نزدیک به میزبان باخت. این مسابقه چهارشنبه شب انجام شد و بنا برگزارش سایت والیبال آمریکا، کارسون کلارک امتیاز آور ترین بازیکن این پیکار با ۱۶ امتیاز حاصل ۱۴ واکنش تمام کننده و دو آبشار بود. آمریکا با اسپکهای سرنوشت ساز کلارک در مرکز انجمن آرنایم به ترتیب ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۱ به برتری رسید.
پس از کلارک، ارون روسل با ۱۳ امتیاز موثرترین بازیکن برای تیم آمریکا بود. آمریکا در رده بندی جهان در جایگاه چهارم قرار دارد. تیم والیبال ایران که در یازدهم جهان است، پس از گذشت بیش از ۳۵ سال برای نخستین بار در خاک آمریکا بازی کرد.

در مسابقه نخست با آمریکا بیشتر تماشاگران ایرانیان مقیم کالیفرنیا بودند و پیش از آغاز مسابقه در گرامیداشت درگذشت حسین معدنی، سرمربی جوان و پیشین تیم ملی یک دقیقه سکوت شد.
ملی پوشان ایران در آن بازی در چهار ست و به ترتیب با امتیازهای ۲۷-۲۵ , ۲۵-۲۱ , ۲۷-۲۹ و ۲۵-۱۷ مغلوب شدند.
پیکارهای والیبال قهرمانی جهان از هشتم تا سی ام شهریور در لهستان برگزار می شود. ایران در گروه چهارم رقابتهای جهانی با تیم های ایتالیا، آمریکا، فرانسه، پورتوریکو و بلژیک همگروه است.

امضای موافقت نامه تاریخی در کاخ سفید!

خبرنامه والیبال آمریکا پس از مسابقه نخست در لس آنجلس با عنوان «امضای موافقت نامه تاریخی ایران با آمریکا» از توافق دو فدراسیون والیبال ایران و آمریکا برای همکاری دوجانبه طی مراسم شام در رستوران کاخ سفید آرنهایم خبرداد.
در این خبر آمده است که رییس فدراسیون والیبال ایران با عنوان دکتر داورزنی پای قراردادی را امضا کرده است که در طرف دیگر دکتر دوگ بیل، رییس فدراسیون والیبال آمریکا قرار داشته است و دو کشور بنا را بر کار مشترک برای تقویت استانداردهای والیبال هر دو طرف در همه زمینه های این ورزش گذاشته اند.
داور زنی پس از امضای توافق نامه گفت: “این توافق ظرفیت والیبال دو کشور را از نظر تکنیکی و علمی افزایش خواهد داد و معیارهای والیبال را در سطح جهانی بهبود خواهد بخشید.”

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*