خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اول پیاله و بدمستی؛ صدور مجوز و محرومیت از بازی! فریدون شیبانی

اول پیاله و بدمستی؛ صدور مجوز و محرومیت از بازی! فریدون شیبانی

6s4e6f

نخستین هفته لیگ برتر فوتبال ایران در حالی سپری شد که ماجرای قدیمی تخلف در صدور غیرقانونی کارتهای پایانی و معافیت از خدمت سربازی تیمها و بازیکنان مطرح را مبهوت کرد. ماجرایی که بارها از سوی سازمانهای ذیربط از جمله سازمان لیگ فوتبال تکذیب شد، به یکباره و در فاصله دو روز تا اغاز لیگ چهاردهم بساط تاکتیکی مربیان تیمها را بهم ریخت!

تیم فولاد خوزستان به عنوان تیم مدافع عنوان قهرمانی ایران و نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا در تبریز دو بر یک مغلوب تراکتورسازی شد. به نوشته خبرگزاری دانشجویان ایران دراگان اسکوچیچ، سرمربی صربستانی این تیم اهوازی اعلام کرد: “فدراسیون فوتبال اعلام کرد که دو بازیکن ما مشکلاتی از لحاظ خدمت سربازی دارند و تیم ما تحت استرس شدیدی بود.” یکی از این دو بازیکن (بختیار رحمانی) در جام جهانی ۲۰۱۴ با گذرنامه رسمی ملی پوش تیم ایران بود!

اسکوچیچ افزود: “من از فدراسیون فوتبال این سوال را دارم که چطور سه روز قبل به این بازیکنان کارت بازی صادر شد، اما روز گذشته اعلام شد که نمی توانند بازی کنند و این موضوع غیرمنطقی است. ساسان انصاری یکی از بازیکنانی بود که دیشب معلوم نبود که می تواند بازی کند یا نه که ساعت ۱۲ امروز اعلام شد که این بازیکن می تواند به میدان برود و استرس این موضوع، روی کارش تأثیر منفی گذاشت. چهار بازیکن تیم ما را از حضور در میدان منع کردند و دیروز مجبور شدم ترکیب تیم را عوض کنم.”
در آستانه آغاز چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، سازمان لیگ با اعلام نام ۲۱ بازیکن به دلیل داشتن کارت جعلی پایان خدمت و معافی، آنانی را که در باشگاههای لیگ برتر عضویت داشتند، به طور «موقت» از انجام بازیهای هفته نخست این پیکارها در روزهای پنجشنبه و جمعه محروم کرد!

علی پورکیانی به عنوان قائم مقام باشگاه استقلال خوزستان در رسانه ها اعلام کرد:”سازمان لیگ به ما اعلام کرده است که دو بازیکن در هفته اول رقابت های لیگ برتر نمی توانند تیم ما را همراهی کنند. هنوز در خصوص حضور یا عدم حضور آن ها در هفته های بعدی مسابقات، تصمیم گیری ای نشده است!”

در میان نامهای اعلام شده بازیکنان شاخص و حتی ملی پوشی چون علیرضا حقیقی، حسین ماهینی، بختیار رحمانی، علی حمودی، آرش افشین و … بچشم می خورند که حقیقی، دروازه بان شماره یک تیم ملی در جام جهانی و بازیکن لژیونر در پرتغال است. او توسط سردار محمد رویانیان، مدیرعامل پیشین پرسپولیس روانه اروپا شد.

قائم مقام باشگاه استقلال خوزستان در مورد بازیکنان محروم و بلاتکلیف تیم خود گفت: “این بازیکنان جوان بوده اند و آن افرادی که آن ها را فریب داده اند، باید مورد مواخذه قرار بگیرند.” او همچنین در مورد این که ابلاغ محرومیت نامشخص سازمان لیگ برای۲۱ بازیکن باشگاهها بوده است، افزود: “در هر صورت سازمان لیگ اعلام کرده است که این ۲۱ بازیکن که اسامی آن ها اعلام شده است، در هفته اول مسابقات نمی توانند تیم های شان را همراهی کنند و هنوز تصمیم نهایی برای ادامه کار گرفته نشده است!”

سازمان لیگ در تخلفی که به گفته وزیر ورزش پیشینه ای طولانی دارد، هنوز به این نتیجه نرسیده است که اگر محرومیت ادامه دار شود، باشگاهها حق جایگزین کردن بازیکنان محروم را دارند یا نه؟
سردار باران چشمه، رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح ادعا کرده است که «با متخلفان این پرونده حتی اگر از داخل مجموعه خود آنها باشند، برخورد جدی خواهد شد.»

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*