خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز جمعه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز جمعه با امیر خسروجردی

as4d5s6ada

فصل جدید رقابت های فوتبال باشگاه های برتر ایران با برد تراکتورسازی، استقلال تهران و صبای قم آغاز شد.
هفته نخست چهاردهمین دوره این مسابقات عصر دیروز با برگزاری سه دیدار آغاز شد که طی آن، تراکتورسازی تبریز درمصاف با مهمانش فولاد خوزستان مدافع عنوان قهرمانی به برتری ۲-۱ رسید و این فصل را با یک برد شیرین آغاز کرد.
درورزشگاه تختی، دوتیم تهرانی راه آهن و استقلال به دیدار هم رفتند و درحالی که راه آهن تا اواسط نیمه دوم با یک گل از حریف خود پیش بود درنهایت با دریافت دوگل، بازی را به شاگردان امیر قلعه نویی واگذار کرد و با این نتیجه با دست خالی این میدان را ترک کرد.درآنسوی میدان، آبی پوشان پایتخت که این فصل با جذب چهره های جوان باتجربه درپی جبران ناکامی فصل گذشته هستند، موفق شدند درنخستین گام به سه امتیاز با ارزش دست یابند.
درقم نیز، صبای این شهر مهمانش ذوب آهن اصفهان را با شکست ۲-۱ بدرقه کرد.
بازی های این هفته عصر امروز با برگزاری پنج مسابقه دیگر پیگیری می شود که درمهمترین دیدارها، سپاهان اصفهان به مصاف پیکان تهران می رود و دوتیم تهرانی پرسپولیس و نفت رودرروی یکدیگر قرارخواهند گرفت.

علی دایی برخی رقم قراردادها واقعی نیست، پایان خدمت های جعلی ربطی به پرسپولیس ندارد.
علی دایی سرمربی پرسپولیس پنجشنبه درنشست خبری قبل از بازی با نفت تهران درهفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران درباره اعلام نام بازیکنانی که به سربازی نرفته‌اند و یا کارت پایان خدمتشان غیر قانونی بوده اظهارداشت: ما درگیر این مسائل نیستیم. فکر می‌کنم دو، سه ماه پیش بود که این مسائل شروع شد ، اما موضوع مهم این است که این بازیکنان چه زمانی و در کجا کارت پایان خدمت جعلی گرفته‌اند. حسین ماهینی شش – هفت سال پیش کارت پایان خدمتش را گرفته و این موضوع به هیچ وجه به پرسپولیس مربوط نمی‌شود، اما هر کسی که کار غیر قانونی کرده باشد باید با او برخورد شود. ما تافته جدا بافته‌ای نیستیم، همه باید به سربازی برویم. چرا کسی که در دور افتاده‌ترین نقطه کشور است باید به سربازی برود، اما فوتبالیست‌ها نروند؟ خود من بازی با ژاپن در هیروشیما که طحالم پاره‌ شده بود و ۲۲ سانتیمتر شکمم را برای عمل جراحی پاره کردند، وقتی به ایران برگشتم ۱۷ ماه به سربازی رفتم.
سرمربی تیم پرسپولیس با اشاره به این که برخی رقم‌ها که از سوی باشگاه‌ها اعلام شده سوال برانگیز است، گفت: به غیر از باشگاه خودمان شما فکر می‌کنید رقم‌هایی که اعلام می‌شود واقعی است. با این وجود رقم‌های پرسپولیس همه واقعی بوده و خود من شاهد آنها بوده ام. تیم‌هایی بودند که به چند بازیکن ما ۴۰۰ – ۵۰۰ میلیون تومان بیشتر و یا دو برابر پرسپولیس پول می‌دادند، اما بازیکنانمان ماندند و من مدیون آنها هستم. امسال یکسری از مسائل دست و پای باشگاه را بسته بود، در غیر این صورت علی دایی بدش نمی آید که بازیکن یک میلیون دلاری بگیرد.

ناصر احمدپور روزنامه نگار قدیمی عرصه ورزش درگذشت
ناصر احمدپور روزنامه نگار قدیمی ورزشی و سردبیر روزنامه های خبرورزشی، ٩٠، البرز و هوادار صبح دیروزبه دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.
وی که به تازگی سردبیری روزنامه هوادار را بر عهده گرفته بود به دلیل مشکل قلبی شب گذشته در بیمارستان بستری شد اما صبح امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین و دشمن مارادونا درگذشت.
به گزارش ایسنا، خولیو گروندونا، رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین و نایب رئیس فیفا به دلیل عارضه قلبی در سن ۸۲ سالگی در بیمارستان از دنیا رفت.
گروندونا بیماری قلبی نداشت و به دلیل مشکل تنفسی ناشی از گرفتگی قلب به بیمارستان منتقل شد، اما در حین احیا جان باخت.
وی که از سال ۱۹۷۹ ریاست فدراسیون آرژانتین را بر عهده داشت، هرگز نتوانست با بزرگ‌ترین چهره فوتبال آرژانتین یعنی مارادونا کنار بیاید. پس از جام جهانی ۲۰۱۰ که تیم ملی آرژانتین به همراه مارادونا ناکام ماند، مصاحبه‌های زیادی علیه هم مطرح کردند.
رئیس فقید فدراسیون آرژانتین در پاسخ به ادعای مارادونا که فوتبال آرژانتین هیچ گاه تا زمان حضور گروندونا به جایی نمی‌رسد او را غیرآرژانتینی معرفی کرده بود، حتی در دوره اخیر جام جهانی نیز جنگ لفظی این دو ادامه داشت. گروندونا مدعی شده بود آرژانتین تا زمانی که مارادونا در ورزشگاه حضور داشته نتوانسته به ایران گل بزند! که مارادونا نیز در پاسخ این ادعا را رد و عنوان کرده بود که تا آخرین دقیقه در استادیوم حضور داشته است.
رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین از سال ۱۹۹۸ عضو کمیته اجرایی فیفا نیز بود.

باش با قراردادی ۱۱۸ میلیون دلاری درتیم بسکتبال میامی ماندنی شد.
کریس باش یکی از ۳ بازیکن بزرگ تیم میامی هیت آمریکا در فصل گذشته، قرارداد خود را با این تیم برای ۵ سال دیگر تمدید کرد. میامی هیت بابت این تمدید قرارداد ۱۱۸ میلیون دلار به او پرداخت می‌کند.
باش اولین بازیکن تیم میامی است که بعد از رفتن لبرون جیمز به کلیولند با هیت قرارداد می‌بندد. او فصل گذشته که چهارمین سال حضورش درتیم سواحل جنوبی آمریکا بود به طور متوسط ۱۶،۲ امتیاز برای تیمش کسب کرد.
میامی در این فصل ۲۰،۶ میلیون دلار به سنتر خود می‌دهد. قرارداد باش یکی از بزرگ‌ترین قرارادهای تاریخ تیم میامی هیت است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*