خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » مکارم‌شیرازی: اختلاط جوانان سرچشمه مشکلات زیاد می‌شود – فریدون شیبانی

مکارم‌شیرازی: اختلاط جوانان سرچشمه مشکلات زیاد می‌شود – فریدون شیبانی

sd6f54ds6f

از تهدید فدراسیون بین المللی والیبال مبنی بر سقوط تیم ملی به پرواز درآمده ایران در صحنه جهانی در صورت ادامه ممنوعیت ورود بانوان به تالارهای ورزشی هنوز چند روزی سپری نشده است که گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران در روز سه شنبه همچنان نشان از مقاومت سرسختانه تندروهای مذهبی در جمهوری اسلامی دارد.
ایسنا در گزارشی کوتاه پاسخ آیت‌الله مکارم‌شیرازی، از هواداران سید علی خامنه ای را در مورد ممنوعیت بانوان برای تماشای رقابتهای مردان در ایران انتشار داده است. در این مورد آیت الله برگزیده به عنوان مرجع تقلید از سوی آیت الله خامنه ای، چنین نوشته است:
“جو حاکم در ورزشگاه‌ها برای حضور زنان مناسب نیست و شکی نیست که اختلاط جوانان و آزاد بودن آنها سرچشمه مشکلات زیادی از نظر اخلاقی و اجتماعی می‌شود؛ اضافه بر این در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند؛ بنابراین لازم است از حضور در این برنامه‌ها خودداری کنند بخصوص این که این برنامه‌ها را از رسانه‌ها می‌توانند ببیند و حضور آنها ضرروتی ندارد.”
در این پاسخ کوتاه مکارم شیرازی به این اشاره نکرده است که چگونه پوشش نامناسب مردان در ورزشگاهها برای زنان مشتاق ورزش نامناسب است، اما تماشای آن از طریق سیمای جمهوری اسلامی مناسب می شود!
محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال با احساس خطر برای ارزشهای بدست آمده برای والیبال ایران دست به دامان دولت و مجلس شده است، اما حسینی خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش با این گفته که «ممنوعیت حضور خبرنگاران زن نظر ارگان‌های دیگر است» به بسته بودن دست این دو ارگان به اصطلاح قانونی و وجود قدرت تصمیم گیری در دستان قدرتمندان غیر مسوول است.
به تازگی بانوان پرشمار ایرانی مهاجر در اروپا به تشویق پرشورتیم ملی والیبال ایران در رقابتهای پایانی لیگ جهانی والیبال فلورانس ایتالیا پرداختند و ضمن حضور در تالار رقابتها از هموطنان خود در ایران حمایت کردند. آنان خواهان آزادی ورود زنان تماشاگر به ورزشگاههای ایران شدند.
در جام جهانی به تازگی پایان یافته فوتبال، که رکورد تماشاگر و بیننده تلویزیونی را شکست، حضور بانوان ایرانی در ورزشگاههای برزیل چشمگیر بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*