خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » صدور کارتهای پایان خدمت و معافی، تقلبی واقعی! – فریدون شیبانی

صدور کارتهای پایان خدمت و معافی، تقلبی واقعی! – فریدون شیبانی

65ds65ad6

پیش از آغاز لیگ برتر چهاردهم فوتبال صدور کارتهای دروغین پایان خدمت از سوی مسوولان نظامی و صاحب نفود جمهوری اسلامی گریبان بسیاری را را گرفته است.
مساله حضور بازیکنان با کارتهای تقلبی پایان خدمت و یا معافی، موضوعی تازه در فوتبال نیست و هر از گاهی اختلافهای درون گروهی حکومتی بر آن دامن می زند و به مانند همه تخلفهایی که ریشه اش در فساد حاکم بر جامعه امروز ایران است، در مقطعی فراموش می شود تا دو باره دمل چرکین فساد در جایی دیگر سرباز کند.
پیش از جام جهانی انتشار جعلی بودن بازیکنان تیمها از جمله فولاد خوزستان (قهرمان لیگ برتر) دامنگیر بازیکنانی شد که در تیم ملی حضور داشتند و ادامه پرداخت به آن می توانست در تشکیل اردوی خارج از ایران تیم ملی و همچنین سفر به برزیل دست انداز ایجاد کند. از این رو جنجال آن ناگهان فروکش کرد تا این بار در آستانه آغاز لیگ برتر با گستردگی بیشتر بار دیگر موضوع روز شود.
صبح روز دوشنبه به گزارش خبرگزاریها محمود گودرزی به عنوان وزیر ورزش «برای پیگیری کارت‌های جعلی پایان خدمت» دستور صادر کرد. این عنوان در حالی «تیتر» خبرهاست که کارتهای صادر شده به هیج روی جعلی نیست و از سوی مسوولان اداره نظام وظیفه به صورت رسمی اما غیرقانونی مهر و امضا شده است. بازیکنان متهم به داشتن این معافیت های پزشکی و پایان خدمت از سوی مراجع مسوول، حتی گذرنامه گرفته و از جمله به جام جهانی برزیل رفته اند.
برپایه این گزارشها «وزیر ورزش دفتر حقوقی این وزارتخانه را مکلف کرد تا موضوع کارت‌های جعلی پایان خدمت فوتبالیست‌ها را تا حصول نتیجه و روشن شدن موارد آن در محاکم قضایی پیگیری کنند».
در دستور انتشار یافته از سوی وزیر ورزش هم به موضوع قدمت این حرکت خلاف و تقلب اشاره شده و آمده است: طی سالیان گذشته تقلب و تبانی در برخی از مسابقات و نتایج آنها دیده شده و این بار نیز در موضوع جعل کارت‌های پایان خدمت و معافیت تعدادی از فوتبالیست‌ها رخ داده است. مکلف هستید تا حصول نتیجه و روشن شدن موارد آن در محاکم قضایی و در نهایت برخورد با خاطیان، آن را پیگیری کنید.
اما مساله این جاست که قدرت تصمیم گیری در ارگانهای نظامی از جمله اداره نظام وظیفه در دست سپاه است و دستور یک وزیر می تواند نمایشی باشد. این دستور برای رییس فدراسیون فوتبال هم ارسال شده است. در گذشته حجت الاسلام علیپور دبیر کمیته رسیدگی به تخلفات در فدراسیون فوتبال هم در رسیدگی به آن نقشی نمایشی داشت و حالا علی کفاشیان به عنوان رییس فدراسیون فوتبال در خبرگزاری دانشجویان در واکنش به این دستور گفت: “سندی در موضوع کارت‌های جعلی نداریم!/ خط قرمز تخطی از سقف هزینه‌ها (در باشگاههای دولتی و نظامی) است.”

به گفته علی کفاشیان «کارت معافیت و پایان خدمت نزدیک به ۱۰۰ بازیکن لیگ برترو لیگ یک مشکلاتی دارد. تعداد ۱۰۵ مورد درست نیست اما بعضی از کارتها را به سازمان نظام وظیفه فرستاده‌ایم که باید آنها نظر دهند و منتظر نتیجه خواهیم بود و به طور جدی پیگیر موضوع هستیم.»

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*