خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز چهارشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز چهارشنبه با امیر خسروجردی

8546565

شهلایی دومین قله مرتفع جهان را فتح کرد.
رضا شهلایی یکی از هیمالیانوردان ایران یکشنبه ۵ مرداد موفق شد قله ۸۶۱۱ متری کی تو درشمال پاکستان را فتح کند.
این کوهنورد کرمانشاهی صعود به قله ۸ هزار و ۸۴۸ متری اورست و قله ۸ هزار و ۵۸۶ متری کانچن جونگا را در کارنامه خود دارد.
قله K2 با ارتفاع ۸۶۱۱ متر دومین کوه مرتفع دنیاست. این قله در قسمت شمالی کشور پاکستان و هم‌مرز با کشور چین و در منطقه قراقروم در هیمالیا واقع شده است.
به گفته کارشناسان کوهنوردی، کی تودشوارترین قله بالای ۸۰۰۰ متر جهان برای صعود محسوب می‌شود.

با اعلام ناوارا دپورتیوا، نکونام امروز با اوساسونا قرارداد می بندد.
روزنامه ناوارا دپورتیوا درمطلبی نوشت:انتظار می‌رود باشگاه اوساسونا به زودی جدایی اندرو و پیوستن جواد نکونام به این تیم را اعلام کند.
به گزارش این سایت احتمال می‌رود این باشگاه چهارشنبه یا پنج‌شنبه هافبک تیم ملی ایران را به عنوان خرید جدید خود به هواداران معرفی کند و در چند ساعت آینده امضای قرارداد با وی را اعلام کند.
جواد نکونام روز گذشته برای انجام مذاکرات راهی پامپلونا شد.

باشگاه نایمخن هلند اعلام کرد، جهانبخش را ارزان نخواهیم فروخت، گرونینگن خواهان جذب جهانبخش شد.
علیرضا جهانبخش بازیکن تیم ملی ایران که تابستان گذشته به تیم نایمخن هلند در لیگ دسته اول این کشور پیوست بعد از حضور در رقابتهای جام جهانی به ترکیب این تیم بازگشته است.
مسئولان باشگاه اعلام کردند ۶ بازیکن برای فصل آینده نایمیخن را ترک خواهند کرد که یکی از آنها ستاره ایرانی تیم است. نایمیخن اعلام کرد جهانبخش پیشنهادهایی دارد اما باید بگویم که او بازیکن بسیار خوب آینده داری است و ما اصلا او را ارزان نخواهیم فروخت.
جهانبخش در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد باشگاه گرونینخن که در فصل گذشته در رتبه هفتم لیگ دسته اول قرار گرفت، خواهان به خدمت گرفتنش است.

فان خال:۳-۵-۲ بهترین سیستم برای منچستر یونایتد است.
لوئیز فن‌خال، سرمربی منچستریونایتد در آستانه شاگردانش مقابل اینتر در جام گینس به شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت» گفت: دلیل اینکه سیستم ۲-۵-۳ را برای منچستر انتخاب کردم این است که می‌توانم به تمامی بازیکنانم بازی بدهم. همچنین توانایی این را دارم تا خاویر هرناندس و دنی ولبک را در خط حمله به کار بگیرم.
وی افزود: رونی هم می‌تواند در پست هافبک نفوذی یا مهاجم نوک بازی کند. البته او به من گفت که توانایی بازی در پست بال چپ و حتی بال راست را دارد ولی ترجیح می‌دهم از او در پست هافبک نفوذی یا مهاجم نوک استفاده کنم.
فن‌خال همچنین در مورد پیوستنش به منچستریونایتد اظهار داشت: به پیشنهاد شیاطین سرخ خیلی فوراً جواب «بله» ندادم چون چندین پیشنهاد دیگر هم داشتم پس به همه آنها فکر کردم. به این خاطر منچستر را انتخاب کردم چون سرمربیگری این تیم چون چالش بزرگی بود. من پیش از این در آژاکس، بزرگترین باشگاه هلند، در بارسلونا، بزرگترین باشگاه اسپانیا و پس از آن در بایرن‌مونیخ که در آلمان شماره یک است کار کرده‌ام. پس به این خاطر به منچستریونایتد پاسخ مثبت دادم چون باشگاه بزرگی است.

قطری ها دست از سر ژاوی برنمی دارند، الجیش درپی جذب بازی ساز بارسا
پایگاه خبری الکاس قطر درخبری نوشت:باشگاه الجیش این کشور مذاکرات جدیدی را با ژاوی هرناندز برای پیوستن این ملی‌پوش اسپانیایی در فصل نقل انتقالات تابستانی آغاز کرده است.
روزنامه اسپورت نزدیک به باشگاه بارسلونا هم در این باره خبر داد که باشگاه الجیش همچنان به دنبال قرارداد بستن با ژاوی بوده به ویژه اینکه مذاکرات وی با باشگاه نیویورک سیتی شکست خورده است.
الجیش به ژاوی پیشنهادی سه ساله بالغ بر ۷.۵ میلیون یورو ارائه داده تا وی به این تیم برای بازی در لیگ ستارگان قطر بپیوندد.
به گزارش فارس، پس از اینکه ژاوی از حضور در لیگ آمریکا انصراف داد، اخباری مبنی بر ماندن وی در بارسا منتشر شد که با این وجود همچنان قطری‌ها به حضور این بازیکن مطرح در لیگ خود اصرار دارند.
پیش از الجیش، السد قطر خواهان حضور ژاوی در این تیم بود.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*