خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » موافقت فرمانده نیروی انتظامی تهران با جشن و پایکوبی پس از نیمه شب! – فریدون شیبانی
موافقت فرمانده نیروی انتظامی تهران با جشن و پایکوبی پس از نیمه شب! – فریدون شیبانی

موافقت فرمانده نیروی انتظامی تهران با جشن و پایکوبی پس از نیمه شب! – فریدون شیبانی

پیش از آغاز نخستین مسابقه ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ در برابر نیجریه، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از موافقت پلیس تهران از برپایی جشن های خیابانی خبر داد! از هشتم آذر ۱۷ سال پیش که ایران در ملبورن با استرالیا دو بر دو مساوی کرد و به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه راه یافت، سنت جشنهای «خود جوش» همراه با رقص و پایکوبی مردم مهار ناپذیر در خیابانها و میدانهای تهران و شهرهای ایران برای حکومت اسلامی دردسر ساز شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سردار حسین ساجدی‌ نیا در صبح روز مسابقه «ایران – نیجریه» در شهر کوریتیبای برزیل در حاشیه برگزاری دوره ای که آن را نخستین دوره بازآموزی حقوق شهروندی عنوان کرد، در مورد «تمهیدات انتظامی و ترافیکی پلیس» در صورت برپایی جشن خیابانی مردم در پی پیروزی احتمالی ایران بر نیجریه به خبرنگارایسنا گفت: “امیدواریم تیم ایران ببرد. اما مشکل خاصی وجود ندارد و آمادگی برای شادی مردم پس از بازی را داریم و ما در خدمت مردم هستیم .حقوق شهروندی یکی از موضوعاتی است که همواره پلیس به دنبال آن بوده است و مخصوصا در سالهای اخیر نیز پلیس گام خوب و موثری در راستای خدمت‌ رسانی به مردم و رعایت این حقوق برداشته است.”
مسابقه ایران و نیجریه در دیروقت دوشنبه شب ۲۶ خرداد آغاز و در نخستین ساعتهای بامداد سه شنبه به پایان می رسد. موافقت نیروی انتظامی برای برگزاری جشن احتمالی شاید بیش از همه برای استراحت و خواب مردمی که مجبور به کار در روز بعد هستند، عجیب به نظر می آید.
جالب این که این آزادی «شهروندی» صبح روز بعد از ممنوعیت بانوان ایرانی از تماشای مسابقه والیبال ایران با برزیل در لیگ جهانی این رشته بود. و جالبتر این که این ممنوعیت شامل خانمهای تماشاگر برزیلی نمی شد و برخی از بانوان ایرانی با استفاده از پوششی از پرچم برزیل به داخل تالار۱۲۰۰۰ آزادی راه یافتند!

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*