خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » سه تساوی و شش پله سقوط برای تیم ملی، پیش از جام جهانی – فریدون شیبانی

سه تساوی و شش پله سقوط برای تیم ملی، پیش از جام جهانی – فریدون شیبانی

Untitled-1fghdf251145

تیم ملی فوتبال ایران پیش از آخرین بازی آماده سازی با تیم ملی ترینیداد و توباگو، در رده بندی ماه می فدراسیون بین المللی فوتبال با شش پله سقوط به رده۴۳ چهل و سوم رفت تا یک پله بالا تر از نیجریه، در نخستین پیکارش در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل آماده نبرد با قهرمان آفریقا شود.
سقوط تیم ملی در آستانه جام جهانی به دلیل سه تساوی پیاپی با دو تیم آروپایی (صفر بر صفر با بلاروس و مونته ننگرو) و یک تیم آفریقایی (یک بر یک با آنگولا) بود. ایران در چهار مسابقه آماده سازی با تیمهای ناکام در راه رسیدن به جام جهانی پیروزی نداشت. (در نخستین مسابقه دو بر یک مغلوب گینه در تهران شد.)

ایران روز یکشنبه هفته آینده با تیم ملی نیجریه رو به رو می شود که این تیم هم در دو مسابقه اخیرش به تساوی رسید. تساوی دو بر دو با تیم ملی اسکاتلند در لندن و تساوی بدون گل با تیم ملی یونان در خاک آمریکا. یونان یکی از ۳۲ تیم جام جهانی پیش رو است و در این مسابقه درخشش وینسنت انیاما، دروازه بان شماره یک نیجریه مانع پیروزی تیم قهرمان ۲۰۰۴ اروپا شد. در لیگ تازه به پایان رسیده فرانسه نیز انیاما در دروازه تیم لیل بعنوان بهترین دروازه بان لیگ این کشور شناخته شد.
در حالی که یاران استفان کشی سودای شگفتی آفرینی و درخششی فراتر از جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا را در سر می پرورانند و مردانی چون جان میکل اوبی و ویکتور موزس از تیم چلسی، کنت اومرو و جوزف یوبو به ترتیب مدافعان تیمهای میدلزبرو و نوریچ انگلیس، اوگنی اونازی از لازیوی ایتالیا، شولا آمه اوبی از نیوکسل انگلیس، امانوئل امه نیکه از فنرباغچه ترکیه و پیتر اودمویگی از استوک سیتی انگلیس از شاخصهای این تیم هستند، اما تیم ملی بوسنی به عنوان آخرین حریف مرحله گروهی ایران با پیروزیهایش در مسابقه های اخیر تدارکاتی، چشمها را بیشتر متوجه خود کرده است.
بوسنی دو بر صفر تیم ملی مراکش را شکست داد و یک بر صفر تیم ملی مکزیک را. مکزیک با پیشینه ای پرشمار در تاریخ جام جهانی و یکی از تیمهای این دروه جام، در خاک آمریکا مغلوب بوسنی شد. بوسنی در نخستین پیکارش به دیدار تیم پرستاره آرژانتین می رود. بوسنی در رده بندی جهانی هم رده چشمگیر بیست و یکم را دارد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*