خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » خبرنامه روز چهارشنبه امیر خسروجردی
خبرنامه روز چهارشنبه امیر خسروجردی

خبرنامه روز چهارشنبه امیر خسروجردی

کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دیدارمقابل بوسنی را فینال جام جهانی دانست.

به گزارش ایسنا،کارلوس کی‌روش شب گذشته در نشست خبری پیش از این دیدار رباره بازی با بوسنی گفت: برابر بوسنی بازی بسیار مهمی داریم و البته انتظاراتی هم از این بازی داریم. همان طور که همه می‌دانید، هنوز این بخت را داریم که به مرحله بعد صعود کنیم. به این مسئله فکر می‌کنیم که بتوانیم بهترین عملکرد ممکن را برابر تیم بسیار خوب بوسنی داشته باشیم. من برای آن‌ها متاسفم که از دور رقابت‌ها حذف شدند اما می‌دانم که بهترین عملکردشان را در دیدار آخر ارائه خواهند داد.
سرمربی تیم ملی ایران درادامه افزود:به هرحال بازی با آرژانتین گذشته ودیدار بعدی ما برابر بوسنی است. به بازیکنان گفتم که فردا برای ما فینال جام جهانی است. البته وقتی که تهران را به مقصد برزیل ترک کردیم می‌دانستیم که برای قهرمانی در جام جهانی به این کشور نمی‌آییم و اساسا کسی هم از ما چنین توقعی ندارد. ما رویاهایمان را در این سطح شکل دادیم که بتوانیم به دور بعد صعود کنیم. در حالی که خیلی‌ها تفکر دیگری داشتند.

تمجید گاردین از کی روش و سیستم دفاعی ایران درجام جهانی
این روزنامه انگلیسی در گزارش خود از تیم ملی ایران به رهبری کارلوس کی‌روش می نویسد:تنها دو تیم در جام بیستم توانسته‌اند دروازه خود را مدت زمان طولانی تری نبست به تیم ملی ایران بسته نگه دارند. دروازه ایران را هم لیونل مسی با خلاقیت خود باز کرد. سیستم دفاعی ایران را که در آن یازده بازیکن پشت توپ قرار می‌گیرند، فقط یک نفر توانسته اجرایی کند: کارلوس کی‌روش.
کی‌روش ۶۱ ساله استاد بازی تدافعی است.سیستم فوتبال ایران در جام‌جهانی کاملا مشخص شده و آن هم این که تمام بازیکنان پشت توپ قرار می‌گیرند و سعی می‌کنند مانع رسیدن بازیکنان حریف به محوطه جریمه ایران شوند. سیستم فشرده بازیکنان ایران در جام‌جهانی باعث شده است تا تیم‌های دیگر نتوانند به راحتی وارد محوطه جریمه ایران شوند. دریافت تنها یک گل از دو تیم نیجریه و آرژانتین می‌تواند نشان دهد که ایران با مربی پرتغالی در اجرای سیستم دفاعی در جام‌جهانی موفق بوده است. نباید فراموش کرد که خلاقیت هافبک‌ها و مهاجم ایران نیز در جام‌جهانی جالب توجه بوده است. دروازه‌بان آرژانتین در بازی با ایران توانست دو بار دروازه خود را نجات دهد و مانع گلزنی بازیکنان ایرانی شود. این نشان می‌دهد که ایران در جام‌جهانی روی به دفاع مطلق نیاورده است و سیستم هوشمندانه‌ای را در جام جهانی دارد.

دنیلسون:از بازی ایران لذت بردم
به گزارش ایسنا، دنیلسون بازیکن تیم ملی فوتبال برزیل که به همراه این تیم در سال ۲۰۰۲ به قهرمانی جهان رسید، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران برابر آرژانتین اظهار کرد: ایران برابر آرژانتین خیلی خوب بازی کرد و با انجام دفاع منطقی راه نفوذ را بر این تیم بست اما آرژانتین روی نبوغ مسی توانست ایران را شکست دهد. از بازی ایران خیلی لذت بردم.
وی درباره کارلوس کی‌روش نیز گفت: او یکی از بهترین مربیان دنیاست و در این جام عیارش را به خوبی نشان داد. او ثابت کرد که برای رویارویی با آرژانتین کاملا برنامه داشته است.
دنیلسون در ادامه درباره شانس صعود ایران به مرحله حذفی جام جهانی اظهار کرد: ایران باید با بوسنی بازی کند اما صعودش تنها به این بازی بستگی ندارد بلکه باید نگاهی هم به نتیجه نیجریه داشته باشد. اگر نیجریه بتواند برابر آرژانتین نتیجه بگیرد آن وقت ایران با وجود شایستگی‌ها و تاکتیک‌های خوب دفاعی که اجرا می‌کند، حذف می‌شود.
وی همچنین با تمجید از عملکرد اشکان دژاگه در تیم ایران گفت: بازی اشکان را خیلی دوست دارم. او هم مثل من یک هافبک تهاجمی است هرچند برابر آرژانتین تمام بازیکنان ایران خوب بودند.

زانتی:این جام جهانی به مسی تعلق دارد.
خاویر زانتی در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو‌اسپورت با تمجید از عملکرد لیونل مسی، ستاره فوتبال آرژانتین گفت: این جام جهانی به مسی تعلق دارد.
وی افزود: در لحظات نیاز، مسی به تنهایی بار تیم را به دوش می‌کشد. فقط سوپر قهرمانان می‌دانند که چگونه این طور بازی کنند.
زانتی اظهار داشت: در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ می‌دانستیم که مسی استعداد‌های بسیاری دارد اما هنوز جوان بود؛ مسی طی ۳،۴ سال گذشته پیشرفت زیادی کرده و الان کاپیتان تیم است.
تیم ملی آرژانتین که در بازی قبل با تک گل مسی در وقت اضافه مقابل ایران به پیروزی رسید در آخرین بازی مرحله گروهی، امشب به مصاف نیجریه می‌رود.

پراندلی از سرمربیگری ایتالیا استعفا داد.
چزاره پراندلی سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا دقایقی پس از شکست این تیم مقابل اروگوئه و حذف درمرحله گروهی بازی های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از سمت خود استعفا داد و آباته رئیس فدراسیون فوتبال این کشور نیز این استعفا را پذیرفت.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*