خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » آژانس خودی ها و جاماندن مشکوک شش مسافر در برزیل – فریدون شیبانی

آژانس خودی ها و جاماندن مشکوک شش مسافر در برزیل – فریدون شیبانی

جام جهانی ۲۰۱۴ برای تیم ملی فوتبال ایران به پایان رسید و کاروان تیم ملی هم به همراه مسافرانی که تعداد آنان ۴۵۰ نفر اعلام شد، توسط شرکت هواپیمایی «تعطیلات رویایی» پیش از شروع مرحله دوم رقابتها (حذفی) به تهران بازگردانده شدند.

kxlfwe5c54e

اما به همان گونه که سفرهای دولتی و آنهایی که برای هر یک از شیفتگان فوتبال صاحب زمینه مالی، بیش از ۴۰ میلیون تومان هزینه داشت، در هنگام اقامت در برزیل و آغاز بازگشت با درز کردن خبرهای فساد و خاصه خرجی همراه شد.
شرکت طرف قرارداد با فدراسیون فوتبال برای اخذ روادید، رفت و آمدهای مربوط به پیکارهای ایران و اقامت، مبلغ قابل توجی از دوستداران فوتبال گرفته بود، در مورد عاشقان راستین به تعهدش عمل نکرد و حتی خبرنگاران و عکاسان اعزامی از ایران را هم در میانه راه رها کرد تا دوربین و لنز عکاس خبرگزای ایسنا توسط سارقان ربوده شود.
اما از این جالب تر جاماندن «حرف دار» شش مسافر هوادار در برزیل بود که خبرگزاری فارس آن را در صبح جمعه انتشار داد و بی درنگ این نجوا در محافل فوتبال سینه به سینه پیچید که هوادارانی خارج از عیار جمهوری اسلامی اما با نمایش پرچم آن، جا ماندند تا به آمریکا و یا کانادا پناهنده شوند. و البته آژانس وابسته به قدرتمندان فاسد جمهوری اسلامی صاحب پول سرسام آوری شد که حاصل آن فرار بعضی از افراد مشکوک و سفارشی از سوی مولتی میلیاردرهای عصر جمهوری اسلامی بود.
خبرگزاری فارس نوشت: اما یکی از نکات قابل توجه آخرین شاهکاری است که آژانس طرف قرارداد فدراسیون انجام داده است. در راستای همه بی برنامگی های این آژانس برای خبرنگاران این بار مشکلات برای ایرانی هایی که با این آژانس به این سفر آمده بودند پیش آمد و به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح مسئولان این آژانس ۶ نفر از ایرانی هایی که در سالوادور حضور داشتند از سفر بازماندند.
همین خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران در مورد قدرت این آژانس در جمهوری اسلامی به تهدید آنان اشاره کرده است. خبرنگاران و عکاسان در سرمایی غیرعادی به حال خود رها شدند و با اتوبوسی فاقد امکانات و وسایل گرمایی ۱۲ساعت مسافت بلوهورزنته به محل اقامت رسانده شدند. فارس گزارش داده بود: خستگی اصحاب رسانه به دلیل بی‌برنامگی آژانس طرف قرارداد با فدراسیون همچنان ادامه دارد و خبرنگاران در این بین با ادعاهای واهی برای بیان انتقادها و واقعیات سفر «تهدید» می‌شوند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*