خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » کاروان 30 نفری ایران برای جام جهانی 2014 اعلام شد – فریدون شیبانی

کاروان 30 نفری ایران برای جام جهانی 2014 اعلام شد – فریدون شیبانی

footbal2014

در فاصله ای چند روزه پس از سفر ملی پوشان فوتبال ایران به اردوی اتریش، رسانه ها اعلام کردند که کارلوس کی روش با اعلام فهرستی سی نفره مسافران برزیل را انتخاب کرده است. به همان گونه که فهرست بازیکنان اردوی اتریش بدون حضور کی روش و تماشای پیکارهای لیگ برتر ایران اعلام شد، در این فهرست هم بر خلاف گفته سرمربی پرتغالی تیم ملی هیچ بازیکنی خارج از فهرست پیشین در میان انتخاب شدگان نبود. شمار بازیکنان حاضر در برزیل از ۳۰ نفر کمتر و ۲۳ بازیکن به کمیته برگزاری می شود.
از مسافران انتخاب شده قبلی برای آفریقای جنوبی بازیکنی چون حامد لک (دروازه بان تراکتورسازی) از فهرست پیشین خط خورد. پیش از این هم پیام صادقیان و محسن مسلمان(بازیکنان تیم پرسپولیس) از فهرست مورد نظر کی روش کنار ماندند و اهالی فوتبال این ماجرا را حرکتی خارج از حوزه کی روش نام برده اند. به نظر می آید این دو پدیده جوان و با آتیه مشکلاتی فراتر از قلیان کشی در اردوی تیم ملی امید در کیش داشته اند.


این دو بازیکنان تیم ملی بزرگسالان و زیر ۲۳ ساله ها بودند که از هر دو تیم کنار ماندند. در این میان صفایی به عنوان مربی بدنسازی تحمیلی از ورزش رزمی هم از اردوی های آفریقای جنوبی و اتریش خط خورد. اما مجید صالح (دستیار امیر قلعه نویی و آشنا به زبان انگلیسی) به عنوان دستیار ایرانی کی روش روانه اتریش شد.
پیش از این رسانه های داخلی اعلام کرده بودند که علی کریمی از تیم تراکتورسازی و مهدی رحمتی از تیم استقلال در میان بازیکنان اولیهه معرفی شده به فیفا خواهند بود؛ اما کی روش روی حرفش ایستاد و هیچ بازیکن کناره گرفته از تیم ملی در پیکارهای گزینشی را دعوت نکرد – بازیکنانی مثل فرهاد مجیدی، هادی عقیلی، مجتبی جباری …
بازیکنان معرفی شده به جام جهانی ۲۰۱۴ را مهره های زیر تشکیل می دهند:
جلال حسینی، حسین ماهینی، محمد رضا خلعتبری، مهرداد پولادی، رضا حقیقی (پرسپولیس تهران)، رحمان احمدی، مهدی شریفی، احسان حاج صفی (سپاهان اصفهان)، هاشم بیگ زاده، امیرحسین صادقی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری (استقلال تهران)، احمدآل نعمه، علیرضا بیرانوند، رضا نوروزی (نفت تهران)، قاسم حدادی فر، محمدرضا خانزاده (ذوب آهن اصفهان)، کریم انصاری فرد (تراکتورسازی تبریز)، سوشا مکانی، بختیار رحمانی (فولاد خوزستان)، پژمان منتظری (ام صلال قطر)، رضا قوچان نژاد (چارلتون انگلیس)، جواد نکونام (الکویت)، علیرضا جهانبخش (نایخمن هلند)، اشکان دژاگه (فولهام انگلیس)، مهرداد بیت آشور (ونکوور کانادا)، مسعود شجاعی (لاس پالماس اسپانیا)، دانیال داوری (اینتراخت برانشوایک آلمان)، علیرضا حقیقی (اسپورتینگ پرتغال) و سردار آزمون (روبین کازان روسیه).

پیکارهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از روز ۲۳ خرداد آغاز می شود و تیم ایران در گروه ششم پس از نخستین مسابقه اش در روز ۲۶ خرداد با تیم ملی نیجریه، به ترتیب با تیمهای ملی بوسنی و آرژانتین پیکار می کند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*