خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » سایه روشنهای تیم ملی پس از تساوی بدون گل با مونته نگرو – فریدون شیبانی

سایه روشنهای تیم ملی پس از تساوی بدون گل با مونته نگرو – فریدون شیبانی

khabar-varzeshi1548

تیم ملی فوتبال ایران در دومین مسابقه آماده سازی در اردوی اتریش هم با تیمهای تازه شکل گرفته اروپایی بدون گل مساوی کرد تا همچنان دلگرمیها و نگرانیها همسفر یاران کارلوس کی روش در آستانه پیکارهای جام جهانی باشد. در برابر بلاروس و مونته نگرو، دو تیم از فوتبال ریشه دار شوروی و یوگسلاوی، تیم اصلی ایران در گلزنی ناکام نشان داد تا در برابر تیمهای موفقتر و نامدارتر آرژانتین، نیجریه و بوسنی حتی با گلزنان بازیگر در انگلیس و اسپانیا هم گلزنی در گلزنی موشبین نباشد. اشگان دژآگه پس از دوران مصدومیت، به مانند مسابقه های گذشته پایش به گل باز نشد و برای نخستین بار بازیکنی عصبی و یک لحظه پرخاشگر نشان داد.
رضا قوچان نژاد و مسعود شجاعی فرصتی برای گلزنی نیافتند و گلزنان جوانی چون علیرضا جهانبخش و سردار آزمون فرصتهای گلزنی را از دست دادند.
تیم ملی ایران با چهار مدافع، سه هافبک، دو مهاجم پشتیبان و یک مهاجم نوک با این آرایش به میدان مونته نگرو رفت: رحمان احمدی – پژمان منتظری، جلال حسینی، امیرحسین صادقی، هاشم بیگ‌زاده – خسرو حیدری، جواد نکونام (کاپیتان)، آندرانیک تیموریان – اشکان دژاگه، مسعود شجاعی – و رضا قوچان‌نژاد.
با مصدومیت زودهنگام هاشم بیگ زاده، که به تازگی از بند مصدومیت پیشین رهایی یافته بود، نگرانی بر این بازیکن و کادرفنی سایه انداخت. مهرداد پولادی جای او را گرفت و در نیمه دوم هم جهانبخش، آزمون، مهرداد بیت آشور، احسان حاج صفی و احمد آل نعمه به زمین آمدند. خسرو حیدری و مسعود شجاعی بازی موفقی داشتند، ولی دو بار اشتباه رحمان احمدی نگرانیها از نظر داشتن یک دروازه بان در حد حضور تاثیرگذار در جام جهانی را پابرجا نشان داد. خط دفاعی خوب ایران در برابر مونته نگرو، فرصتی برای مهاجمان مطرح حریف هرگز به وجود نیاورد.

درخواست برای علی کریمی از کی روش و حضورستارگان پیشین یوگسلاوی

در میان تماشاگران ایرانی این مسابقه، در ورزشگاه کوچک شهر هارتبرگ اتریش دو ستاره پیشین تیم ملی فوتبال یوگسلاوی هم حضور داشتند. تماشاگران ایرانی با شعارهای خود از کی روش خواستند که علی کریمی را به جام جهانی ببرد. نام علی کریمی در فهرست معرفی شدگان به کمیته برگزاری جام جهانی نیست. پردراگ میاتوویچ و دژان ساویسویچ، از ستاره‌های پیشین تیم ملی فوتبال یوگسلاوی، برای دیدن بازی در ورزشگاه حاضر شده بودند. ساویسویچ مونته‌ نگرویی است و در رئیس فدراسیون فوتبال این کشور.
استیون یووتیچ، بازیکن تیم منچسترسیتی (قهرمان انگیس) در تیم مونته‌نگرو روز ناموفقی داشت.

پیراهن سرخ تیم ملی با نقش یوز پلنگ لباس رسمی ایران در جام جهانی در برابر مونته نگرو رونمایی شد. لباسی که به دلیل نداشتن کیفیت جنجال برانگیز شده است. مونته نگرو در راه جام جهانی ۲۰۱۴ در برابر تیمهایی چون انگلیس، اوکراین و لهستان آغازی درخشان داشت. اما در پایان تا رده سوم سقوط کرد. این تیم بالاتر از لهستان و سان مارینو ایستاد. لقب تیم مونته نگرو «هرابری سوکولی» (The Brave Falcons) به معنی شاهین های شجاع است. کاپیتان و بهترین گلزن این تیم میرکو ووشینیچ و پرسابقه ترین بازیکن سیمون ووکشه ویچ با ۴۲ بازی هستند.

رده مونته نگرو در آخرین رنکینگ فیفا ۵۴ و بالاترین رنکینگ این تیم رده شانزدهم است که در ژوئن ۲۰۱۱ بدست آمد.
مونته نگرو برای قهرمانی سال ۲۰۱۶ اروپا با تیمهای روسیه، سوئد، اتریش، مولداوی و لیختن اشتین در گروه هفتم قرار دارد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*