خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » جام جهانی کشتی فرنگی در پایان این هفته؛ بدون بنا و با بیم و امید – فریدون شیبانی

جام جهانی کشتی فرنگی در پایان این هفته؛ بدون بنا و با بیم و امید – فریدون شیبانی

sport-19
با مشخص شدن ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای حضور در پیکارهای جام جهانی در تهران، دوستداران این ورزش کهن و پرافتخار در هیجان و بیم و امید سرشاخ شدن مردان ایران با بزرگان کشتی جهان هستند.امید به آن است که در تالار پرخاطره کشتی پایتخت درخشش المپیک ۲۰۱۲ لندن با قهرمانی تکرار شود و بیم از آن است که محمد بنا، معمار افتخار آفرینی کشتی گیران فرنگی ایران در دو سال پیش با تغییر و تحول در مدیریت فدراسیون کشتی و برای گرفتن حق کشتی گیران و مربیان به صحنه بازگشت؛ اما وقتی تغییرات ظاهری جلوه کرد، به دنبال ناکامی در رقابتهای آسیایی ماه پیش باز از صحنه کنار رفت.


رفت و برگشت بنا با کشتی گیران معترض همراه بود، اما وقتی همه افتخار آفرینان المپیک، از جمله حمید سوریان رفته رفته به اردو بازگشتند، این سوال پیش آمد که این اردوی متزلزل می تواند پایه ساز قهرمانی و موفقیت باشد؟
با کناره گیری بنا، این بار سکان ملی پوشان فرنگی به ناصر نوربخش سپرده شد و در پی آن حمله های لفظی هماهنگ و ریز و درشت نسبت به محمد بنا از اهالی کشتی آمد.
صبح دوشنبه و در فاصله سه روز تا آغاز پیکارهای دو روزه، کشتی گیران به این ترتیب معرفی شدند:
۵۹ کیلوگرم: حمید سوریان، محمد نوربخش
۶۶ کیلوگرم: امید نوروزی، افشین بیابانگرد
۷۱ کیلوگرم: سعید عبدولی، برومند اصلان
۷۵ کیلوگرم: فرشاد علیزاده، هادی علیزاده پورنیا
۸۰ کیلوگرم: حبیب الله اخلاقی، مهدی محمدی
۸۵ کیلوگرم: طالب نعمت پور، داود اخباری
۹۸ کیلوگرم: مهدی علیاری، داود عابدین زاده
۱۲۰ کیلوگرم: بشیر باباجان زاده، بهنام مهدی زاده
در روز معرفی کشتی گیران انتخاب شده، قاسم رضایی، دارنده مدال طلای المپیک در محل تمرین (خانه کشتی) حاضر شد، اما تمرین نکرد و نامش هم رد نشده بود.
پیکارهای دور اول تا چهارم در صبح و بعد از ظهر پنجشنبه این هفته و مسابقه های رده های سوم تا دهم و پایانی روز بعد برگزار می شود.
تیم ملی ایران در گروه دوم قرار دارد و در روز نخست با تیمهای کره جنوبی، ارمنستان، آذربایجان و فنلاند به صورت تیم با تیم مبارزه می کند. تیمهای روسیه، مجارستان، آمریکا، ترکیه و قزاقستان در گروه نخست پیکار می کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*