خانه » سر تیتر خبرها » هیات کارشناسی هسته‌ای ایران عازم نیویورک شد
هیات کارشناسی هسته‌ای ایران عازم نیویورک شد

هیات کارشناسی هسته‌ای ایران عازم نیویورک شد

حمید بعید‌ی‌نژاد، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه ایران همراه هیاتی برای شرکت در کنفرانس مقدماتی بازنگری پیمان منع گسترش سلاح های هسته‌ای راهی نیویورک شد.
این اجلاس از ۸ تا ۱۹ اردبیهشت برگزار می شود.
عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه ایران پیشتر اعلام کرده است که دور بعدی مذاکرات کارشناسی هسته‌ای ایران با گروه پنج بعلاوه یک،نیز از ۱۵ تا ۱۹ اردبیهشت در حاشیه اجلاس نیویورک انجام خواهد شد.
آقای عراقچی افزوده که قرار است چند روز بعد نیز در ۲۳ اردبیهشت ماه، مذاکرات در سطح بالاتر با حضور محمد جواد ظریف، وزیرخارجه ایران، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هیات های گروه پنج بعلاوه یک در وین برگزار شود.
به گفته عباس عراقچی، در این دوره مذاکرات، «تدوین و نگارش متن توافق جامع هسته‌ای آغاز می‌شود.»
در رویدادی دیگر مرتبط با موضوع برنامه هسته‌ای ایران محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور ایران در دیدار با هیات پارلمانی فرانسه گفت: با یک سوء تفاهم منافع مشترک اقتصادی دو کشور در معرض آسیب قرار گرفته است.
نهاوندیان با اشاره به توافق ژنو گفت: «این توافق نشان داد که اختلاف نظر فی مابین قابل حل است و با گفتگو و مذاکرات سیاسی می توان به تفاهم نهایی رسید و ایران ثابت کرده که آمادگی برای رفع نگرانی های معقول را دارد.»
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه ایران «در تأسیسات هسته‌ای چیزی برای مخفی کردن ندارد» گفت: «ملت ایران نسبت به زبان تهدید حساسیت دارد.»

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*