خانه » اخبار خارجی » هشدار دمشق: مخالفان قصد استفاده از سلاح شیمیایی دارند

هشدار دمشق: مخالفان قصد استفاده از سلاح شیمیایی دارند

بشار الجعفری نماینده دایم سوریه نزد سازمان ملل متحد هشدار داد که «گروه های به گفته‌ی او «تروریستی» با هدف فراهم کردن زمینه اتهام زنی به سوریه قصد استفاده از سلاح شیمیایی را در منطقه جوبر دارند.

الجعفری در گفتگو با شبکه «روسیا الیوم» افزود: تماس های بین مخالفان برای برنامه ریزی در این زمینه رصد شده است.

وی خاطرنشان کرد که ۲۵ ماه مارس در دو نامه مشابه به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت توجه آنها را به این موضوع بسیار مهم جلب کرده است.

در رویدادی دیگر سازمان ناظران حقوق بشر سوریه می‌گوید که سه سال جنگ داخلی در سوریه٬ دستکم ۱۵۰ هزار کشته برجای گذاشته است.

به گفته این سازمان٬ ۵۱ هزار و ۲۱۲ شهروند٬ از جمله هفت هزار و ۹۸۵ کودک در میان کشته شدگان هستند.

این سازمان که مقرش در بریتانیا است تاکید دارد که رقم واقعی قربانیان ناآرامی‌های سوریه احتمالا بسیار بیشتر از این تخمین و نزدیک به ۲۲۰ هزار تن است.

خشونت و کشتار در حالی در سوریه ادامه دارد که تلاش‌های بین‌المللی برای حل دیپلماتیک این مساله از طریق برقراری ارتباط میان دولت بشار اسد و مخالفان٬ بی‌نتیجه مانده است.

اخضر ابراهیمی٬ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در مسائل سوریه هفته گذشته اعلام کرد که به نظر نمی‌رسد مذاکرات صلح سوریه در آینده نزدیک از سر گرفته شود.

سازمان ملل در تابستان ۱۳۹۲ شمار کشته‌شدگان خشونت‌های سوریه را دستکم ۱۰۰ هزار نفر دانست و زمستان همان سال اعلام کرد با توجه به این‌که شرایط سوریه٬ تخمین‌ زدن دقیق در این خصوص را غیرممکن می‌کند٬ دیگر گزارشی در مورد کشته شدگان خشونت‌های این کشور منتشر نمی‌کند.

در کنار آمار مربوط به قربانیان٬ کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز اعلام کرده است که دستکم نیم میلیون نفر در سه سال گذشته در سوریه زخمی شده‌اند.

همچنین سازمان ملل می‌گوید که در حال حاضر سوری‌ها بزرگترین جمعیت پناهندگان را تشکیل می‌دهند. این سازمان تا کنون ۲.۶ میلیون سوری را به عنوان پناهنده در کشورهای همسایه سوریه و سایر کشورهای خاورمیانه ثبت کرده است.

به گفته سازمان ملل متحد٬ داخل سوریه نیز ۶.۵ میلیون سوری دیگر خانه و کاشانه خود را ترک کرده و درون کشور جابه‌جا شده‌اند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*