خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » ناکامی شاگردان بنا دررقابت های کشتی فرنگی آسیا، ایران دررده سوم قرارگرفت / امیر خسروجردی

ناکامی شاگردان بنا دررقابت های کشتی فرنگی آسیا، ایران دررده سوم قرارگرفت / امیر خسروجردی

koshti-farangi-asia

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا درحالی با قهرمانی تیم ملی قزاقستان خاتمه یافت که تیم ملی ایران با قرارگرفتن دررده سوم ناکام بزرگ این دوره لقب گرفت.
فرنگی کاران ایران که با هدایت محمد بنا قهرمان بلامنازع بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن شدند پس از این مسابقات با حواشی زیادی مواجه گردیدند، با بالاگرفتن اختلافات بین بنا و مسئولان فدراسیون کشتی، این مربی موفق عطای کار را به لقایش بخشید و از کشتی رفت.پس از این مسئله، کشتی فرنگی با فرازو نشیب های زیادی روبرو شد، دررقابت های جام جهانی تهران قهرمانی را از دست داد و با مشکلات عدیده ای روبرو شد که درنهایت با سرپرستی رسول خادم درفدراسیون کشتی، محمد بنا دوباره به کشتی بازگشت و هدایت تیم ملی را برعهده گرفت.


با بازگشت این مربی همگان تصور کردند که حاشیه ها درکشتی فرنگی خاتمه یافته و این تیم دوباره موفقیت های قبل را تکرار خواهد کرد.با همه این مسائل تیم ملی ایران با هدایت محمد بنا و با ترکیبی متفاوت دررقابت های قهرمانی آسیا درآستانه قزاقستان شرکت کرد، حضور چند چهره جدید و جوان، نشان از این داشت که کادر فنی بدنبال محک زدن این کشتی گیران گمنام دررقابت های قهرمانی آسیاست، اما سئوال مهم این است که آیا کارزار قهرمانی آسیا جای آزمایش نفرات دوم و سوم کشتی فرنگی ایران است؟
تیم ملی ایران دردوره قبل این مسابقات به مقام نایب قهرمانی رسید، اما دراین دوره با تک مدال طلای بهنام مهدی زاده درسنگین وزن، نشان نقره یوسف قادریان و سه مدال برنز، مجتبی کریم فر، سعید عبدولی وعلیاری و کسب ۵۳ امتیاز با یک رده نزول درمکانی بهتر از سومی قرارنگرفت.
به زعم اکثر کارشناسان و علاقمندان به کشتی، کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی باید دررقابت های برون مرزی دیگری کشتی گیران جوان و بی تجربه را مورد آزمایش قرارمی داد و با ترکیبی قوی تر درپیکارهای آسیایی حضور می یافت.
درنهایت دراین مسابقات، قزاقستان میزبان برسکوی قهرمانی ایستاد، قزقیزستان دوم شد و کره جنوبی مدعی درجایگاه چهارم قرارگرفت و به همراه ایران ناکامان بزرگ این دوره لقب گرفتند.
باید دید کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران و درراس آن محمد بنا دربازگشت به ایران چه توجیهی برای این نتایج خواهند داشت و آیا کشتی فرنگی ایران می تواند دوباره موفقیت های قبلی خود دررقابت های آسیایی، جهانی و المپیک را تکرار کند یا خیر.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*