خانه » سر تیتر خبرها » نابودی کامل دریاچه ارومیه، فقط هفت درصد باقی‌مانده

نابودی کامل دریاچه ارومیه، فقط هفت درصد باقی‌مانده

OROOMIE-KHOSHK

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اعلام کرد که تابستان امسال آخرین مهلت احیای دریاچه ارومیه است و خواستار عزم جدی مردم و مسئولان برای حفظ این دریاچه شد.
حسن عباس‌نژاد در جلسه مشترک ستاد ملی احیاء دریاچه ارومیه و کارگروه استانی مدیریت حوضه آبریز دریاچه اعلام کرد که تنها «هفت درصد مساحت آب دریاچه ارومیه» باقی مانده است.
به گفته وی، اگر اقدامات لازم برای احیای دریاچه تا تابستان سال جاری انجام نشود، متاسفانه جنوب دریاچه را نیز از دست خواهیم داد و امید‌ها برای احیاء کمرنگ‌تر خواهد شد.
وی گفت که کشور هم اکنون در مرحله تنش آبی بوده و طی ۱۳ سال آینده، شاهد وقوع بحران آب خواهیم بود.

Uromia_23
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی همچنین اعلام کرد که «برنامه‌ریزی» برای احیای تالاب‌های حاشیه دریاچه ارومیه طی یک دوره سه ساله با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال انجام شده است.
تاکنون مسئولین ایران آمارهای متفاوتی از هزینه احیای دریاچه ارومیه عنوان کرده‌اند.
هزینه‌ای که این مقام مسئول در «برنامه ریزی» انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه عنوان کرده است ۱۴۰ میلیارد ریال معادل حدود ۵. ۵ میلیون دلار با نرخ رسمی دلار هزاران بار کمتر از برآورد دیگر مسئولان است.

خبرگزاری مهر ۱۵ اسفند پارسال از قول عیسی کلانتری دبیر ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه گزارش داد که «۲۰ میلیارد دلار اعتبار لازم است تا دریاچه در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده احیا شود».

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*