خانه » سر تیتر خبرها » معاون وزیر خارجه ایران: برای بقای نامحدود بشار اسد تلاش نمی‌کنیم

معاون وزیر خارجه ایران: برای بقای نامحدود بشار اسد تلاش نمی‌کنیم

حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران به خبرگزاری «رویترز» گفت که جمهوری اسلامی برای بقای نامحدود بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه، تلاش نمی‌کند.

امیرعبداللهیان گفت: «تلاش نمی‌کنیم بشار اسد برای تمام عمر، رییس‌جمهوری باقی بماند. اما موافق ایده استفاده از نیروهای تندرو و تروریست برای سرنگونی اسد و دولت سوریه هم نیستیم.»

عبداللهیان در حالی این سخن را بیان می‌کند که بشار اسد ۱۴ سال در قدرت باقی مانده و ایران همچنان از نامزدی وی در انتخابات آینده ریاست جمهوری سوریه حمایت می‌کند.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین کمک‌های ایران به سوریه را محدود به «کمک‌های انسان‌دوستانه مانند مواد غذایی و دارو» عنوان کرد در حالی که تاکنون چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی از نقش این نیروی نظامی در درگیری‌های سوریه سخن گفته‌اند و مدارک مستندی از دخالت نظامی ایران در این کشور منتشر شده است.

حسین امیر عبداللهیان در همین حال افزود: «ما دارای روابط ریشه‌داری با سوریه هستیم. این کشور هم‌پیمان استراتژیک ضداسرائیل است.»

در رویدادی دیگر مرتبط با سوریه کمیساریاری عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که تعداد پناهجویان سوری در لبنان، کشور همسایه سوریه، افزایش یافته و به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.

آنتونیو گوترز، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: «لبنان به کشوری با بیشترین تعداد پناهجو نسبت به جمعیت خود تبدیل شده و مشکلاتی برای رویارویی با این بار سنگین دارد.»

به‌گزارش کمیساریاری عالی پناهندگان سازمان ملل، پناهجویان سوری نزدیک یک‌چهارم جمعیت لبنان را تشکیل می‌دهند.

از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه، لبنان با مشکلات جدی اقتصادی مواجه شده است. در این مدت حجم تجارت و سرمایه‌گذاری کاهش یافته، گردشگری آسیب دیده و هزینه‌های دولت نیز افزایش یافته است.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*