خانه » اخبار خارجی » معاون حسن‌ نصرالله: بشار اسد در انتخابات شرکت می‌کند

معاون حسن‌ نصرالله: بشار اسد در انتخابات شرکت می‌کند

نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفته است که بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه نامزد خواهد شد و در این انتخابات پیروز خواهد شد.
نعیم قاسم در دیدار با هیاتی از خبرگزاری رویترز، اظهار داشته است: «همگان باید بدانند که برای آینده سوریه، دو گزینه بیشتر وجود ندارد: یا اینکه بشار اسد با توافق و تفاهم همه طرف‌ها، رییس جمهور باقی بماند، یا اینکه محال است اپوزیسیون بتواند جانشینی برای اسد در حکومت سوریه شود زیرا این توانایی را ندارد و دیدیم که شانس خود را در این زمینه امتحان کرد و شکست خورد.»
او تاکید کرد: «از این رو، راه حل بحران بسیار روشن است، یا تفاهم با اسد و دستیابی به نتیجه یا بقای بحران با غلبه اسد در اداره کشور.»
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «یک واقعیت عملی وجود دارد، غرب باید با این واقعیت تعامل کند نه اینکه آرزوهای خود را که خطای آن مشخص شد، مد نظر قرار دهد. حتی اگر به سیاست‌های کنونی خود ادامه داد، راه حل تغییر نخواهد کرد.»
نعیم قاسم گفت: «معتقدم که بشار اسد نامزد انتخابات خواهد شد و پیروز انتخابات خواهد بود زیرا از پشتوانه مردمی در میان همه طوایف از جمله طایفه سنی برخوردار است… باور من این است که انتخابات در زمان خود برگزار خواهد شد، اسد نامزد خواهد شد و بی‌رقیب پیروز خواهد شد.»
اپوزیسیون سوریه مخالف برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و آن را «به سخره گرفتن دموکراسی» توصیف کرده است.
در رویدادی دیگر مرتبط با سوریه خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، گزارش داده که روز چهارشنبه انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در مرکز شهر حمص منجر به کشته‌شدن ۲۵ نفر شد. بیش از صد نفر هم در این بمب‌گذاری‌ها زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری سانا، این خودروها در یک خیابان شلوغ در مرکز شهر حمص منفجر شده اند.
نخستین خودرو در نزدیکی یک قنادی منفجر شد و خودروی دوم سی دقیقه بعد از آن منفجر شد. یکی از کسانی که در این حادثه زخمی شد، عکاس خبرگزاری سانا بوده است.
خبرگزاری دولتی سوریه مسئولیت این بمب‌گذاری‌ها را برعهده کسانی که تروریست می‌نامد گذاشته که دولت سوریه، شورشیان مخالف حکومت بشار اسد را تروریست می‌نامد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*