خانه » سر تیتر خبرها » مخالفان اسد شهر حلب را خاموش کردند، تهدید قطع برق دمشق
مخالفان اسد شهر حلب را خاموش کردند، تهدید قطع برق دمشق

مخالفان اسد شهر حلب را خاموش کردند، تهدید قطع برق دمشق

مخالفان بشار اسد در سوریه بعداز قطع برق بسیاری از مناطق شهر حلب که در سیطره دولت سوریه هستند، تهدید کردند که برق دمشق پایتخت سوریه را نیز قطع می‌کنند.
به گزارش نقل از منابع خبری ، اداره برق شهر حلب که در مناطق تحت سیطره مخالفان اسد قرار دارد، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دستور قطع برق دیگر مناطق پایتخت اقتصادی را صادر کرده است.
در این بیانیه که به امضای « ابوحفص» رسیده ، تهدید شده است که اگر دولت سوریه شروط مندرج در این بیانیه را نپذیرد، برق دمشق پایتخت و شهرهای شمالی سوریه هم قطع خواهد شد.
توقف بمباران های هوایی و شلیک موشک ها به حلب، پایان محاصره شهر حمص قدیم، شهر داریا و الغوطه الشرقیه از جمله شروطی هستند که در این بیانیه درج شده اند.
در رویدادی دیگر مرتبط با سوری رییس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که فرانسه اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد دولت بشار اسد همچنان از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه فرانسوآ اولاند گفت: «مقدار اندکی اطلاعات در این زمینه داریم، با این همه هنوز مدرک ثابت‌کننده‌ای در دست نداریم.»
آقای اولاند افزود: «آنچه من می‌دانم این است که تا به حال هرچه از رژیم اسد دیده‌ایم روش‌های وحشتناکی است که این رژیم قادر به استفاده از آن‌هاست و تمایلی هم به انتقال قدرت در این کشور ندارد.»
یک منبع آگاه در این زمینه به خبرگزاری فرانسه گفته است که این اطلاعات از منابع مختلف، «از جمله نیروهای مخالف در سوریه» به دست دولت فرانسه رسیده است.
و در رویدادی دیگر نیز خبرگزاری‌ها نوشته‌اند نزدیک به ۸۰ درصد تسلیحات شیمیایی رژیم اسد از بین رفته‌اند.
زیگرید کاگ، نماینده ویژه سازمان ملل در امر نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه اعلام کرده که حدود ۸۰ درصد سلاح‌های شیمیایی و گازهای مرگبار سوریه، جابه‌جا یا نابود شده‌اند.
او افزوده که اگر مشکل خاصی پیش نیاید، باقی تسلیحات در روزهای آینده نابود می‌شوند. زیگرید کاگ هماهنگ‌کننده ماموریت سازمان ملل و ماموریت “سازمان منع تسلیحات شیمیایی” است.
دولت سوریه زیر فشار واشنگتن و با پیشنهاد روسیه، نابودی زرادخانه شیمیایی خود را پذیرفت. قبول این کار پس از تهدید اوباما به حمله موشکی به سوریه در واکنش به حمله‌ای شیمیایی به مردم غیرنظامی در حوالی دمشق صورت گرفت. حمله با گاز کلر در ماه اوت ۲۰۱۳، جان صدها نفر از جمله ده‌ها کودک را گرفت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*