خانه » سر تیتر خبرها » قیمت بنزین افزایش یافت

قیمت بنزین افزایش یافت

از امروز اول اردیبهشت خودروها با بنزین ۴۰۰ تومانی وداع کردند.

4018a115bde2fce57c374f410804396e12
به گزارش خبرنگار مهر، افزایش قیمت بنزین که برای سال ۱۳۹۳ در سه مرحله تنظیم شده، اول اردیبهشت ماه، امروز، کلید خورد و قیمت بنزین از ۴۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان افزایش یافت.
براین اساس بهای هر لیتر بنزین نیمه یارانه‌ای از ۴۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان و قیمت هر لیتر بنزین آزاد به بیش از یک‌هزار تومان افزایش یافت.
همزمان با افزایش قیمت بنزین، نظام عرضه کارتی و تخصیص سهمیه به خودروهای شخصی و عمومی هم در دستور کار قرار دارد که به نظر می‌رسد تغییری در سهمیه ۶۰ لیتری خودروهای شخصی با نرخ‌های جدید اعمال نشود.

در همین راستا سیدمجتبی شفیعی رئیس ستاد مدیریت حمل‌ و نقل و سوخت کشور با اشاره به اعلام قیمت جدید بنزین در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: «سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی وسائل نقلیه پس از آغاز مرحله دوم هدفمندی تا اطلاع‌ ثانوی معتبر خواهد بود.»
وی گفت: مردم می‌توانند تا اتمام ذخیره سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی پس از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، بدون محدودیت زمانی استفاده کنند.
پیش از این اعلام شده بود که ذخیره سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی خودروها تا اتمام اجرای مرحله دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها معتبر خواهد بود.
با اجرای مرحله‌ی دوم هدفمندی یارانه‌ها، قرار است بنزین هم در سه مرحله افزایش یابد؛ با این حال و نیز با وجودی که از امروز بنزین یارانه‌ای ۴۰۰ تومانی دیگر تعلق نمی‌گیرد، هنوز دولت روحانی نرخ‌های دقیق افزایش قیمت بنزین را اعلام نکرده و در این خصوص سخنان ضد و نقیضی بیان می‌کنند.
خبرگزاری‌های ایران گفته‌اند که در روزهای‌ آتی احتمال دارد موضوع نرخ بنزین و میزان افزایش آن در سال ۹۳، به‌طور شفاف بیان شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*