خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » قرارداد ترکمانچای رویانیان با علی دایی، مشکل تازه هیئت مدیره با شهریار / امیر خسروجردی

قرارداد ترکمانچای رویانیان با علی دایی، مشکل تازه هیئت مدیره با شهریار / امیر خسروجردی

Untitled-1

محمد رویانیان مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس که پیش از آغاز فصل قبل با حواشی زیاد علی دایی را به عنوان سرمربی سرخپوشان انتخاب کرد از امضای قراردادی سه ساله و درهمه زمینه ها به نفع باشگاه صحبت کرد، اما بعدا مشخص شد که این قرارداد به صورتی تنظیم شده که کلا به سود علی دایی است و با امضا آن باشگاه پرسپولیس باید مبلغی در حدود چهارمیلیارد به سرمربی خود درطول سه سال پرداخت کند و دراین بین هم هیچ حقی نیز برای خود قائل نشده و این درعمل یعنی بستن دست باشگاه پرسپولیس درمقابل علی دایی و قراردادی ترکمانچای برای باشگاهی که میلیون ها هوادار دارد.


پس از انتخاب هیئت مدیره جدید پرسپولیس و نشستن علیرضا رحیمی برریاست صندلی ساختمان خیابان پیروزان مشخص شد که دست هیئت مدیره و وی برای کنار گذاشتن علی دایی کاملا بسته است و درصورت این کار باید جریمه سنگینی نیز به این مربی پرداخت کند.
دراین حال، پس از آن‌که حمید استیلی سخنگوی هیئت مدیره پرسپولیس خبر از برگزاری جلسه هیئت مدیره برای تعیین وضعیت علی دایی و کادر فنی داد، یکی از نزدیکان دایی در گفتگو با بانک ورزش اظهارداشت: وضعیت کادر فن و علی آقا مشخص است وآنها تا دو سال دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارند.طبق گفته این فرد نزدیک به دایی، قرارداد سرمربی کنونی پرسپولیس به گونه ای تنظیم شده که کار را برای هیئت مدیره، در صورتی که بخواهند از دایی گذر کنند سخت می کند.
در حالی که دعوای دایی و وزارت ورزش همچنان در جریان است از شرایط و مواضع سرمربی پرسپولیس این گونه قلمداد می شود که قرارداد دایی آن قدر محکم و یک جانبه است که هیچ کس قادر به حذف وی از پرسپولیس نخواهد بود. در حالی که بخش اعظمی از هیئت مدیره جدید پرسپولیس با دایی اختلاف نظردارند، اما به نظر می رسد کنار گذاشتن شهریار فوتبال ایران کاری طاقت فرسا و هزینه بر برای آنها باشد. یکی از مسئولین رسانه ای باشگاه پرسپولیس با تایید اختلافات موجود میان هیئت مدیره و دایی، پرده از جزئیات مفاد قرارداد دایی برمی دارد، قراردادی که در صورت صحت آن عملاً دست و بال هیئت مدیره را برای کنار گذاشتن دایی می بندد.
در همین حال این فرد مطلع با اشاره به اختلافات اول فصل میان رویانیان و مایلی کهن می گوید شرایط آن زمان به گونه ای پیش رفت که برای جذب دایی باشگاه همه جوره توافق کرد.

این مسئول رسانه ای که نخواست نامی از او برده شود با اشاره به دو بند از قرارداد دایی می گوید: دراین قرارداد آمده در صورت کنار گذاشتن سرمربی تیم (علی دایی) تحت هر عنوانی، باشگاه می بایست کلیه مبلغ قرارداد را بپردازد، یعنی رقمی بیش از ۴ میلیارد تومان. این قرارداد حتی اگر دایی اخراج و بعد از مدتی تیم بگیرد پابرجاست. یکی دیگر از مفاد این قرارداد ویژه این است که سال دوم ۱۵ درصد وسال سوم ۲۰ درصد به رقم قرارداد که می گویند یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون در سال اول بوده است، افزوده می شود. در صورت صحت این ماجرا پروژه عبور از دایی با شکست یا بسیار هزینه برخواهد بود. هر چند باید تا چند روز دیگرصبر کرد و دید هیئت مدیره به چه شکلی با دایی کنار خواهند آمد.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*