خانه » سر تیتر خبرها » عراقچی: دور بعدی مذاکرات در نیویورک برگزار می‌شود
عراقچی: دور بعدی مذاکرات در نیویورک برگزار می‌شود

عراقچی: دور بعدی مذاکرات در نیویورک برگزار می‌شود

عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعلام کرد: دور بعدی مذاکرات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+ ۵ از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در نیویورک برگزار می شود.
معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه در گفتگو با «ایرنا» افزود: این مذاکرات در حاشیه اجلاس کمیته مقدماتی بازنگری «ان. پی. تی» با حضور کارشناسان هسته‌ای و فنی کشورمان و اعضای ۱+۵ انجام می شود.
عراقچی دستور کار کارشناسی را ادامه بحث های فنی و کارشناسی بیان کرد و اظهار داشت: اجلاس کمیته مقدماتی بازنگری «ان. پی .تی»، ۸ تا ۱۹ اردیبهشت در نیویورک برگزار خواهد شد و کارشناسان هسته‌ای ایران نیز به ریاست حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه در آن حضور دارند.
به گفته وی قرار است چهارمین دوره مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ نیز از ۲۳ اردیبهشت در وین با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شود.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای با تأکید بر اهمیت این دوره از مذاکرات گفت: در این مذاکرات، تدوین و نگارش متن توافق جامع هسته‌ای آغاز می شود که کار پیچیده و دشواری است.
در رویدادی دیگر و در حالی که رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفته‌است که جمهوری اسلامی آماده تغییر طراحی رآکتور اراک است، یک وزیر اسرائیلی گفته‌است، کوره آب سنگین اراک مشکل اصلی نیست بلکه «توان غنی‌سازی اورانیوم ایران و تعداد سانتریفیوژهایش» اهمیت دارد.
وزیر اطلاعات و راهبردی اسرائیل در این خصوص گفت: «اصلی‌ترین مشکل، ادامه توان ایران در غنی‌سازی اورانیوم است و از این‌رو، تعداد سانتریفیوژهایی که ایران با آن غنی‌سازی را انجام می‌دهد، اهمیت دارد».
اشتاینیتز که پیگیری پرونده ایران در دولت اسرائیل را در دست دارد، در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گفت ایران با مطرح کردن این ادعاهای جدید، می‌خواهد توجهات را از مساله اصلی، که غنی‌سازی اورانیوم است، منحرف کند.
این وزیر اسرائیلی ایران را به فریبکاری تازه متهم کرد.
اشتاینیتز به تلویزیون اسرائیل گفت «ایران اگر بخواهد بمب اتم تولید کند، آن را از اورانیوم غنی‌شده تولید می‌کند نه از تولیدات نیروگاه اراک».
این وزیر اسراییلی درحالی تغییر کارکرد نیروگاه آب سنگین اراک را «بی‌اهمیت» دانست که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دولت اسرائیل بارها در ماه‌های گذشته بر لزوم برچیدن این نیروگاه، به عنوان یکی از شرط‌های مهم برای «رفع خطر» از برنامه اتمی ایران تاکید کرده بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*