خانه » سر تیتر خبرها » ظریف: هم‌چنان به تعهدات‌مان پایبندیم

ظریف: هم‌چنان به تعهدات‌مان پایبندیم

nuclear-deal
وزیر امور خارجه ایران که در مسکو بسر می‌برد در یادداشتی که در صفحه توییتر خود منتشر کرده است نوشت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک‌بار دیگر تایید کرد که ما به تعهدات خود پایبند بوده‌ایم و می‌خواهیم هم‌چنان پایبند بمانیم. انتظار داریم همین رویکرد را از طرف مقابل هم ببینیم.»
او هم‌چنین در پیام دیگری آورده است: «بر سر میز، مذاکره می‌کنیم، نه در ملاء عام. برای پیشرفت باید نگاه رو به جلو داشته باشیم. مسئولیت فایق آمدن بر موانع نیز بر دوش همه طرف‌هاست.»
محمدجواد ظریف در اظهارات دیگری در فرودگاه مسکو و در جمع خبرنگاران در خصوص روابط ایران و روسیه هم گفت: «ایران و روسیه گفتگوهای مستمری درباره موضوعات مختلف در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی دارند و سفر به مسکو برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی خزر نیز گامی در این راستاست.»

ظریف افزود: «تهران و مسکو در ارتباط با مسایلی مانند برنامه هسته‌ای ایران، تحولات جاری منطقه خاورمیانه و وضعیت سوریه به شکل منظمی رایزنی دارند.»
وی با اشاره به برنامه خود برای شرکت در نشست روز یک شنبه وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی خزر هم گفت: «بحث دریای خزر به عنوان یک پهنه آبی مشترک بین کشورهای ساحلی آن از جمله موضوعات مهمی است که از سال ها قبل درباره آن بحث می شود.»
وزیر خارجه ایران با اشاره به اجلاس گروه کاری امروز کشورهای ساحلی خزر در مسکو اضافه کرد: نشست روز سه‌شنبه نیز با شرکت وزرای خارجه خزر با هدف فراهم کردن زمینه برگزاری نشست سران کشورهای ساحلی این پهنه آبی مهم تا پاییز سال جاری در روسیه برگزار می شود.
وی ادامه داد: امیدواریم نشست مرتبط با خزر وضعیت را برای مردم کشورهای ساحلی این پهنه آبی بهتر کند.
ظریف با اشاره به برنامه ریزی برای دیدار دوجانبه خود با لاوروف وزیر امور خارجه در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای ساحلی خزر گفت: ما با وزرای خارجه دیگر کشورهای ساحلی این پهنه آبی نیز رایزنی های مستمری داریم که فردا ادامه می دهیم.
وزیر خارجه از مسایلی مانند سوریه و افغانستان به عنوان برخی از موضوعات مهم منطقه ای در رایزنی های سیاسی ایران و روسیه نام برد و افزود: در این میان افغانستان با توجه به برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور از اهمیت خاصی در مشورتهای سیاسی تهران و مسکو برخوردار است.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب در راس هیاتی برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی خزر وارد مسکو پایتخت روسیه شد.
این دومین سفر وزیر امور خارجه ایران به مسکو در طی تصدی این سمت است. اولین سفر ظریف به روسیه اواخر سال گذشته صورت گرفت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*