خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » ضمیمه ورزشی روز پنجشنبه / امیر خسروجردی

ضمیمه ورزشی روز پنجشنبه / امیر خسروجردی

136868412
مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا با صعود مقتدرانه فولاد خوزستان و برد بی تاثیر استقلال خاتمه یافت.
هفته ششم و پایانی این مرحله چهارشنبه شب برگزارشد که طی آن درگروه یک استقلال تهران که پیش از این از دوررقابت ها حذف شده بود دردیداری تشریفاتی مهمانش الریان قطر را ۳-۱ شکست داد و با این برد بی نتیجه هفت امتیازی شد و با قرارگرفتن دررده سوم جدول رده بندی این گروه به کار خود دراین دوره پایان داد.

دردیگر بازی این گروه نیز، الشباب عربستان ۲-۱ الجزیره امارات را شکست داد و با ۱۵ امتیاز به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کرد.دراین گروه الجزیره امارات هم به عنوان تیم راهی مرحله بعد شد.


درگروه دو، فولاد خوزستان که صعودش به دورحذفی قطعی شده بود درمصاف با میزبانش الفتح عربستان به برتری پرگل ۵-۱ رسید و با این برد شیرین خارج از خانه ۱۴ امتیازی شد و به عنوان سرگروه به مرحله بعد راه یافت.
دردیگر بازی این گروه نیز، بنیادکار ازبکستان با شکست ۲-۱ میزبانش الجیش قطر به همراه فولاد خوزستان راهی دور بعد شد.

روز نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا با کسب سه مدال طلا برای ایران خاتمه یافت.

این مسابقات ازدیروز درآستانه پایتخت قزاقستان آغاز شد که طی آن، محمدی جوکار و کمیل قاسمی دراوزان ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم سه نشان باارزش طلا برای ایران به ارمغان آوردند.
دراین رقابت ها،دردیدار فینال وزن ۶۵ کیلوگرم، سید احمد محمدی کشتی گیر تیم ملی ایران مقابل جین جونگ هاگ از کره شمالی به برتری ۱۰ به صفر رسیدو مقتدارنه گردن آویز طلا را از آن خود کرد.
دردیدار نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم نیز، میثم مصطفی جوکار دیگر آزادکار تیم ملی ایران اصلان کاهیدزه قزاقستانی را ۱۱به صفر شکست داد و دومین طلا را برای ایران به ارمغان آورد.
ودرمسابقه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم کمیل قاسمی با برتری مقابل حریف مغولی سومین مدال طلا را به اردوی ایران آورد.پیکارهای چهاروزن دوم امروز برگزارمی شود.

تیم ملی ایران دردومین بازی تدارکاتی درآفریقای جنوبی متوقف شد.

تیم ملی فوتبال ایران عصر دیروزدر دومین بازی تدارکاتی خود درژوهانسبورگ آفریقای جنوبی مقابل ارولاندو تیم پنجم لیگ برتر این کشور ۳-۳ مساوی متوقف شد.
گل‌های تیم ایران را دراین دیدار، محمدرضا خلعتبری در دقیقه ۹ هاشم بیگ‌زاده در دقیقه ۵۲ و رضا نوروزی در دقیقه ۷۸ به ثمر رساندند.
این بازی در دو نیمه ۴۰ دقیقه‌ای برگزار شد.
تیم ملی در اولین بازی تدارکاتی‌اش تیم موراکا سوالس تیم رده سیزدهمی لیگ آفریقای جنوبی را با ۵ گل شکست داده بود.

نام شرکت خریدار پرسپولیس مشخص شد.

خبرگزاری تسنیم دراین باره نوشت:در شرایطی که در چند روز گذشته بحث واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به یک شرکت تجاری مطرح بود امروز خبرهایی مبنی بر توافق وزارت ورزش با این شرکت به گوش رسید و نام این شرکت مشخص شد.
براین اساس، شرکت آچیلان‌دُر همان شرکتی است که با مسئولان وزارت ورزش جلسه‌ گذاشته و خواهان خرید امتیاز این تیم شده است.
وحید وحدت‌پور مدیرعامل این شرکت در گفت‌وگو با تسنیم با تایید این خبر گفت: حدود ۱۰،۱۱ جلسه ۴،۵ ساعته با مسئولان وزارت ورزش برگزار کردیم که آخرین آن روز گذشته بود و توافق شد که ۲ نفر اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به انتخاب ما باشند.

سرمربی تیم ملی آرژانتین:ایران تیمی منظم، باروحیه و دونده است.

آلخاندرو سابیا، سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین در خصوص رقبای آلبی‌سلسته در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: از بوسنی شناخت نسبتاً خوبی داریم چون سال گذشته در آمریکا با هم بازی دوستانه برگزار کردیم.
وی عنوان کرد:در مورد ایران هم باید بگویم آنها تیمی منظم، با روحیه و دونده هستند. نیجریه هم ویژگی‌های معمول تیم‌های آفریقایی یعنی قدرت جسمانی بالا و غیرقابل پیش‌بینی بودن را داراست. آنها وقتی توپ را از دست می‌دهند به سرعت به دنبال پس گرفتنش هستند.
آرژانتین در گروه ششم جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با ایران، نیجریه و بوسنی‌و‌هرزگوین همگروه است.

سهام باشگاه منچستر یونایتد پس از اخراج دیوید مویس افزایش یافت.

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند پس از برکناری دیوید مویس از سرمربیگری شیاطین سرخ سهام این باشگاه دربازار بورس افزایش چشمگیری داشت.
همین اتفاق باعث شد تا ارزش سهام باشگاه در بازار بورس نیویورک ۶ درصد صعود کند و به ۱۸.۶۸ دلار (۱۳.۵۲ یورو) برسد.
براین اساس هر سهم یونایتد‌ها به بالاترین حد در یک سال گذشته رسید.
مطابق تصمیم اتخاذ شده تا پایان فصل رایان گیگز، به عنوان مربی موقت عهده‌دار مسئولیت خواهد بود.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*