خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » شکایت کی روش از دروغگویان و کارشکنان فوتبال ایران – فریدون شیبانی

شکایت کی روش از دروغگویان و کارشکنان فوتبال ایران – فریدون شیبانی

بازیکنان را ندادند و هم اردوی آفریقای جنوبی لطمه دید و هم آن بازیکنان

VARZESHI-SHEYBANI254

مسابقه آماده سازی تیم ملی ایران با تیم ملی موزامبیک در آفریقای جنوبی به مانند دو اردوی پیشین تیم ملی در پرتغال لغو شد و کی روش در گفت و گویی که پیش از این خبر ناخوشایند با خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی داشت، آشکارا از دروغگویی ها و کارشکنها در فوتبال ایران شکایت کرده و آنان را سد راه موفقیت تیم ملی دانسته است.


ایرنا با مقدمه این که سرمربی تیم ملی فوتبال چندی پیش در نشستی با نمایندگان رسانه ها قبل از اعزام به افریقای جنوبی گفت که خاطرات جالبی ازایران درکتابش خواهد نوشت که یکی از مهمترین این خاطرات کناره گیری ملی پوشان فوتبال ایران از تیم ملی است، با اشاره به کناره گیری بازیکنانی مثل علی کریمی، مجتبی جباری، فرهاد مجیدی و … از زبان سرمربی پرتغالی تیم ملی نوشته است: “در حالی که در همه کشورها فوتبالیست ها برای حضور در تیم ملی شان صف می کشند، در ایران رقابت برای خروج از تیم ملی زیاد است!”
کی روش در گفت و گوی تازه اش در ژوهانسبورگ به ماجرای بازیکن ندادن تیمهای استقلال و سپاهان به اردوی افریقای جنوبی به دلیل شرایط بد در رقابتهای گروهی لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرده است و این که این رویداد باعث شد تا سرمربی بازیکنان انتخابی تیمهای فولاد و تراکتورسازی را هم مرخص کند. هر دو تیم استقلال و سپاهان به همراه تراکتورسازی حذف شدند ولی فولاد در آخرین مسابقه اش در عربستان سعودی با برتری پنج بر یک الفاتح را خرد کرد و یک رکورد در دیدارهای فوتبال دو کشور برپا کرد.
کی روش که می گوید اردوی آفریقای را برای رقابت بازیکنان ساکن ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس و حضور بهترینها در جام جهانی برپا کرد تا در پی رقابتی منصفانه بهترینها انتخاب شوند، در غیاب بازیکنان چهار تیم یادشده با ده بازیکن و بدون دروازه بان رهسپار افریقای جنوبی شد. بی درنگ اعلام شد که کی روش بازیکنان انتخاب شده از سپاهان را از فهرست خود خط زده است. اما کی روش در این گفت و گو این خبر را به شدت تکذیب کرد!
کی روش می گوید: “درک و برداشت ما درباره اردوی آفریقای جنوبی این بود که بتوانیم ظرفیت انفرادی بازیکنان داخلی ایران را توسعه ببخشیم تا بتوانند در سطح جام جهانی به رقابت بپردازند. همچنین این هدف را هم دنبال می کردیم که یک فرصت عادلانه و صحیح را به آنها بدهیم تا بتوانند برای یک جایگاه در تیم ملی بجنگند. بازیکنان باشگاه هایی که دیر آمدند و یا نیامدند لطمه ای در شانس آنها به منظور جنگیدن برای به دست آوردن جایگاه در تیم ملی ایجاد شد و من پیشنهاد می کنم که این بازیکنان از افرادی که به آنها و در نهایت به تیم ملی لطمه زدند تشکر کنند!”
او می افزاید: “تنها مطلبی که در فوتبال من را عصبی می کند این است که مجبور شوم تا فوتبال را با دروغگوها و فریب کاران تقسیم کنم، چرا که هنوز قدرت و توانایی این را ندارم که چنین افرادی را دور کنم.” ایرنا پیش بینی می کند که شاید بخش دیگری از کتاب کی روش به این آدمها اختصاص یابد!
ایرنا در مورد شرایط اردو در آفریقای جنوبی از کی روش سوال می کند و این که آیا از فرایند تمرینی تیم ملی رضایت دارد؟ پاسخ کی روش از نارضایتی حکایت دارد.
تجربه ام در ایران می گوید هیچ اتفاقی برای خاطیان نمی افتد!
او می گوید: “شرایط این اردو کاملا لطمه خورد و تحت تاثیر افرادی قرار گرفت که به تصمیم گرفته شده از سوی وزیر ورزش، رییس فدراسیون فوتبال و کمیته جام جهانی بی احترامی کردند. من شخصا سعی می کنم که با تمام وجود راهم را ادامه دهم و در این مسیر گام بردارم و البته بسیار کنجکاو هستم که بدانم از سوی مسوولان فوتبال و ورزش چه اتفاقی برای افرادی که این تصمیم را مورد بی احترامی و سخره خود قرار دادند رخ می دهد و مسوولیت آنها چه خواهد شد؟ اگر اجازه داشته باشم به نظر شخصی و احساس درونی خودم در اینجا اشاره می کنم و باید بگویم که طبق معمول هیچ اتفاقی در قبال این افراد رخ نخواهد داد و نهایتا طبق روال سه سال گذشته تیم ملی باید عواقب چنین اتفاقاتی را متحمل شود.
کی روش در پایان خبر وجود نیروگاههای برق در نزدیکی اردوی ایران و محل تمرین که در برگیرنده خطراتی برای بازیکنان است را کذب محض خواند و تاکید کرد که آن هم حاصل ذهن مسموم و آلوده همان افرادی است که انان را دروغگو و کارشکن نامیده بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*