خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » سردار به سلطان: اسناد و مدارک ادعای بدهی 60 میلیارد تومانی را ارائه کن! – فریدون شیبانی

سردار به سلطان: اسناد و مدارک ادعای بدهی 60 میلیارد تومانی را ارائه کن! – فریدون شیبانی

sardar-va-soltan
خبرگزاری مهر، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی در گزارشی با عنوان «رویانیان پرسپولیسی‌ها را ناامید کرد» از گفته های سردار رویانیان، مدیر عامل پیشین پرسپولیس در مورد پرداخت بدهی هایش به بازیکنان پرسپولیس خبر داد که پس از پیروزی سرخپوشان پر هوادار بر استقلال خوزستان و نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران مطرح شد. سردار گفته بود: “من قرارداد تمام بازیکنان پرسپولیس را از سازمان لیگ گرفتم و با هماهنگی پروین حق و حقوق بازیکنان را تا ریال آخر پرداخت می ‌کنم، اجازه نمی ‌دهم حق و حقوق بازیکنان ضایع شود”. اما او این بار پس از ماهها برکناری باز هم به وعده اش عمل نکرد و بازیکنان دلخوش شده را ناامید ساخت.


خبرگزاری مزبور روز شنبه در گزارشی با عنوان «اسناد و مدارک ادعای بدهی ۶۰ میلیارد تومانی را ارائه کن!» نوشت که مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس پس از جدایی‌ اش از این باشگاه به خاطر میزان بدهی ‌های سرخپوشان مورد انتقاداتی قرار گرفت، اما بتازگی در نامه‌ای به علی پروین، از کاپیتان و سرمربی پیشین تیمهای ملی و باشگاه استقلال و سرپرست کنونی این باشگاه (ملقب به سلطان) خواسته است تا اسناد و مدارک مورد نظرش در مورد ادعای شصت میلیارد تومانی بدهی‌های احتمالی این باشگاه پرطرفدار را ارائه کند.
او با مطرح کردن ادعایی بودن این بدهی خواسته است که مشخص شود بدهی یادشده چه میزان به سالهای ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۰ و چه میزانش مربوط به مالیات جرائم ناشی از خلافهای ۱۸ سال گذشته و چه میزان مربوط به تعهدهای جاری پرداخت حقوق بازیکنان است. او همچنین خواهان مشخص شدن بدهی ها در زمان مدیریت خود اوست که افزون بر بازیکنان کنونی شامل عدم پرداختها به بازیکنان گران گذشته مثل محمد قاضی و یا مربیان خارجی مثل امانوئل ژوزه و مصطفی دنیزلی با قرادادهای سنگین و ناپایدار هم بوده است.
سردار رویانیان که پس از ماجراها و برکناریها و یا کناره گیری های نمایشی سرانجام برکنار شد با لباس نظامی به خداحافظی بازیکنان پرسپولیس در باشگاه رفته بود در این نامه خواهان ارزش گزاری بر اقدامهای او در مالکیت ورزشگاه درفشی فر از طریق دولت، تاسیس دانشگاه پرسپولیس و ادعای ۱۰۰ مدرسه فوتبال، انتشار اوراق بهادار و تاسیس صندوق سرمایه گزاری، تاسیس شرکتهای تجاری، خدماتی و بازرگانی، قراردادهای مدت دار با شرکت ایرانسل و همراه اول وابسته به سپاه پاسداران،و فروش کالاهای با آرم باشگاه پرسپولیس در بازار شده و در مورد کارهای تجاری و پولساز عنوان «سایر موارد مستند» را عنوان کرده است.
رویانیان با وعده های بسیار، نزدیک به دو سال بر پرسپولیس مدیریت کرد و هیچ موفقیتی برای پرسپولیس ببار نیاورد. این در حالی بود که نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ میلیارد بدهی برجای گذاشت و همه سودها تنها به صورت ادعا عنوان شد.

خبرگزاری مهر نوشته بود: در روزهایی که درگیری‌های وزارت ورزش و باشگاه پرسپولیس برای پرداخت قرارداد بازیکنان به اوج خود رسیده بود، این صحبت‌ها بهترین خبری بود که بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ می‌توانست به بازیکنان پرسپولیس برسد. آنها که هنگام بازگشت پرسپولیس از اهواز به تهران در فرودگاه حتی پیامک خبری صحبت‌های رویانیان را گرفته بودند، به حل مشکلات مالی در روزهای تعطیلی لیگ امیدوار شدند.
اما با تغییر موضع رویانیان و عدم پذیرش قول‌هایی که در رسانه‌ ها به نقل از او برای حل مشکلات مالی منتشر شده بود! مدیرعامل پیشین پرسپولیس شرایط خاصی را برای کمک به پرسپولیسی‌ها پیش پای سرپرست این تیم قرار داد تا کادر فنی و بازیکنان را با این شرایط ناامید کند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*