خانه » آن سوی خبر » حمله‌ی تند سخنگوی دولت احمدی‌نژاد به تیم روحانی: استقلال علمی خود را از دست داده‌ایم

حمله‌ی تند سخنگوی دولت احمدی‌نژاد به تیم روحانی: استقلال علمی خود را از دست داده‌ایم

sfgxdfg5265g4df4gsd6fgfg

غلامحسین الهام از یاران نزدیک احمدی‌نژاد و سخنگوی دولت دهم با انتقاد شدید از دولت حسن روحانی به‌جهت مذاکره با غرب بر سر پرونده اتمی ایران گفت: امروز شاهدیم که خیلی از خط قرمزها شکسته شد که مهمترین آنها از دست دادن استقلال علمی کشور است. حامیان محمود احمدی‌نژاد با گذشت بیش از هفت ماه از پایان کار دولت دهم همچنان ضمن دفاع شدید از عملکرد احمدی‌نژاد به تیم روحانی می‌تازند.

به گزارش خبرگزاری مهر غلامحسین الهام، سخنگوی دولت دهم با بیان اینکه در دولت قبل مقابل قدرت ها ایستادیم و استقلال خود را حفظ کردیم، گفت: «امروز شاهدیم که خیلی از خط قرمزها شکسته شد که مهمترین آنها از دست دادن استقلال علمی کشور است.»
الهام یادآور شد: برخی مقامات، دولت سابق را به بی‌تدبیری و ایجاد مشکل برای کشور متهم می‌کردند در حالی‌که سخنرانی‌های آنها باعث ایجاد یک جنگ روانی در کشور شده است.
وی افزود: «حرف ما این بود که کسانی‌که خودشان دارای سلاح هسته ای هستند حق ندارند در مورد کشوری دیگر اظهار نظر کنند و با این نوع نگاه بود که حرکت علمی کشور با نشاط و پشتوانه مقام معظم رهبری سرعت گرفته بود.»
سخنگوی دولت دهم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کسانی‌که قبل از انتخابات مشکلات کشور را بی تدبیری عنوان می کردند پس از انتخابات دلیل مشکلات را تحریم ها دانستند، گفت: ما توانستیم از فضای تحریم ها عبور کنیم اما دولت جدید با موضع ضعف به آمریکا رفت و سخن گفت.
الهام افزود: در حالی که همه می دانند آمریکا هر زمان که حس کند کشوری در مقابل او ضعیف است فشار های خود را بیشتر می کند.
وی با بیان اینکه مذاکرات باعث توقف همه پیشرفت ها شد تاکید کرد: مذاکرات پس از اعلام ضعف دولت جدید در آمریکا شروع شد و طرف مقابل نیز تحریم ها را تعطیل نکرد.
سخنگوی دولت دهم تصریح کرد: آنها تحریم ها را تعلیق کردند البته بخش اندکی از تحریم ها را که مربوط به موضوع هسته ای بود و نفت را در مقابل غذا آزاد کردند مثل کشور عراق.
الهام یاداور شد: با صدای فراوان از تحریم خارج شدن بوئینگ را فریاد می زنند در حالیکه آنها اجازه دادند که برای ۱۸ فروند بوئینگی که قبل از انقلاب به ما داده بودند وسیله وارد کنیم.
وی با اشاره به اینکه اگر توافقی وجود داشته باشد باید با تصویب مجلس شورای اسلامی باشد، گفت: طبق قانون هرگونه توافق باید با هماهنگی و تصویب مجلس باشد که این توافق دولت با اتحادیه اروپا چنین تصویبی را ندارد.
غلامحسین الهام در بخش دیگری از سخنان خود هم گفت که محمود احمدی‌نژاد مسئول اجرایی کردن مطالبات علی خامنه‌ای بوده است.
الهام گفت: احمدی‌نژاد همچنین مسئول اجرایی کردن خواسته‌های «ملت» نیز بوده است.
وی در پایان هم گفت: «اگر احمدی‌نژاد مسئول اجرایی کردن مطالبات رهبری نبود٬ هیچگاه به چنین موفقیت‌هایی دست پیدا نمی‌کردیم.»

دولت دهم احمدی‌نژاد با برگزاری جنجالی یک انتخابات در سال ۱۳۸۸ شکل گرفت و با وجود اختلاف‌های فراوان با علی خامنه‌ای و محافظه‌کاران در دو سال پایانی، دوره‌ی خود را به پایان برد. از دولت‌های نهم و دهم و سیاست‌های آنها در همه زمینه‌ها به عنوان نزدیک‌ترین دولت‌ها و سیاست‌ها به دیدگاه‌ها و انتظارات رهبر جمهوری اسلامی نام برده می‌شود که شخص رهبر نیز این مساله را نیز تائید کرده است. تیم هاشمی رفسنجانی و نیز دولت یازدهم از دولت سابق به‌شدت انتقاد می‌کنند و می‌گویند احمدی‌نژاد پیش از کنار رفتن از ریاست جمهوری، اقتصاد کشور را مین‌گذاری کرد. اینان همچنین می‌گویند که دولت سابق با شعارهای خود موجب شد اجماع جهانی علیه ایران شکل گرفته و قطعنامه‌های تحریمی علیه تهران وضع شود. احمدی‌نژاد تحریم‌ها و قطعنامه‌ها را «کاغذپاره» خوانده بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*