خانه » سر تیتر خبرها » جیش‌العدل: سرباز دیگری اعدام نخواهد شد

جیش‌العدل: سرباز دیگری اعدام نخواهد شد

sarbazanevatan

گروه جیش‌العدل در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که تا پایان مذاکرات با مقام‌های ایرانی هیچ‌گونه خطری جان اسرا را تهدید نمی‌کند. این گروه مدعی شده که در حال حاضر مذاکرات و رایزنی‌ها در خصوص آزادی اسرا در جریان است. گروه جیش‌العدل ۱۷ بهمن‌ماه پنج مرزبان ایرانی را در جنوب سیستان و بلوچستان ربود و سوم فروردین ماه نیز گفت که یکی از آنها را کشته است.

گروه جیش‌العدل اعلام کرد که مذاکرات برای آزادی زندانیان اهل سنت از سوی ایران در جریان است و تا پایان مذاکرات٬ مرزبان دیگری را نخواهد کشت.

این گروه در پیامی که روی وبلاگ خود منتشر کرده است اعلام کرد در حالی که پیشتر هشدار داده بود در صورت آزاد نشدن زندانیان اهل سنت٬ روز ۱۳ فروردین یک مرزبان دیگر را اعدام می‌کند٬ اکنون در حکم خود «جهت بخشیدن فرصتی دیگر»٬ تجدیدنظر کرده است.

در این پیام با اشاره به در جریان بودن «مذاکرات و رایزنی‌ها» برای آزادی زندانیان اهل سنت در ایران٬ آمده است: «به اطلاع عموم می‌رسانیم که در حال حاضر تا پایان مذاکرات هیچ‌گونه خطری جان اسرا را تهدید نمی‌کند و در آینده در این باره بیشتر روشنگری خواهد شد.»

این گروه٬ پیام به تعویق افتادن اعدام یک مرزبان ایرانی دیگر را در صفحه توئیتر خود نیز منتشر کرده است.

در همین راستا گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی وبلاگ نویسی که در بازداشت درگذشت، در نامه ای که به جیش العدل نوشته، از آنها خواسته مرزبانان ربوده شده ایرانی را آزاد کنند.

خانم عشقی از گروگانگیرها خواسته مادران مرزبانان را مثل او «داغدار نکنند».

وی خطاب به جیش العدل نوشته است: «من مادر اگر به شما درباره ظلم ها و کم کاری هایی که بر شما روا داشته شده حق بدهم، هرگز به شما حق نمی دهم برای رسیدن به خواسته هایتان، فرزندان ما را یک به یک بکشید.»

بهمن‌ماه گذشته پنج مرزبان ایرانی در مرز پاکستان توسط جیش‌العدل به گروگان گرفته شدند. این گروه از حکومت ایران خواسته برای آزادی این سربازان ۵۰ عضو زندانی جیش‌العدل، ٢٠٠ نفر از شهروندان سنی‌مذهب زندانی در ایران و همچنین ۵۰ نفر از زنان سنی که به ادعای جیش‌العدل در سوریه در بازداشت سپاه پاسداران هستند، را آزاد کند. روز سوم فروردین جیش‌العدل اعلام کرد که یکی از مرزبانان گروگان گرفته‌شده به نام جمشید دانایی‌فر را کشته است. در بیانیه‌ای که در وبلاگ و توییتر این گروه منتشر شد، آمده بود که دانایی‌فر به تلافی اعدام یکی از اعضای این گروه که زندانی بوده کشته شده است. هنوز هیچ فیلم یا عکس تایید‌شده‌ای از جسد این مرزبان ایرانی منتشر نشده است. همزمان با اعلام این خبر موج بزرگی از اعتراضات ایرانیان به گروه جیش‌العدل از جمله در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*