خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » تعیین هیات رییسه هفت نفره تنها با دو پرسپولیسی – فریدون شیبانی

تعیین هیات رییسه هفت نفره تنها با دو پرسپولیسی – فریدون شیبانی

علی پروین با انتقاد از وزیر ورزش به کلی برکنار شد!

ali-parvin

هیات مدیره تازه پرسپولیس با برکناری مدیرعامل و هیات مدیره پیشین از سوی وزارت ورزش اعلام شد. اکبری، رییس هیات مدیره قبلی پیش از گزینش جدید از مقامش استعفا کرد و علی پروین عضو هیات مدیره زمان مدیرعاملی سردار رویانیان و سرپرست این باشگاه پس از برکنار شدن رویانیان ، در پی انتقاد تند از محمود گودرزی (وزیر ورزش) به طور کلی کنار گذاشته شد. به این ترتیب در گزینش اخیر، دکتر محمدرضا زادمهر و حمیدرضا استیلی تنها پیشکسوتهای پرسپولیس در گزینش اخیر هیات مدیره هفت نفره هستند. سایر گزینش شدگان غیرورزشی، سیاسی و چند شغله هستند.
پیش از کنفرانس خبری امیررضا خادم نماینده تام‌الاختیار وزارت ورزش برای خصوصی‌سازی، هفت عضو جدید هیأت مدیره پرسپولیس اعلام شدند. حمید استیلی، محمدرضا زادمهر، مصطفی سلیمی، حمیدرضا سیاسی، حسین کاظم‌ پور، علی‌ اصغر مونسان و مهدی خواجه‌ وند به عنوان اعضای هیأت مدیره پرسپولیس هستند.


فارس خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران که در رسانه اش نقش منتقد دولت جموری اسلامی را در جنگ بدست آوردن قدرت بازی می کند، در پی اعلام گزینش تازه نوشت: پس از حرف و حدیث‌های فراوان بالاخره هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس مشخص شد اما پس از این انتخاب حرف و حدیث‌های زیادی برای اعضای این هیأت‌مدیره مشخص شده است. گفته می‌شود اولین تخلف در انتخاب هیأت‌مدیره پرسپولیس حضور افراد دوشغله است. طبق قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل دولتی مصوب ۱۱/۱۰/۱۳۷۳وکلای دادگستری وفق تبصره ۴ آن قانون نمی‌توانند شغل دولتی داشته باشند.
یکی از اعضای هیأت‌مدیره پرسپولیس به نام خواجه‌ وند که وکیل است و خادم او را یکی از اعضای پرتلاش هیأت مدیره می‌داند عضویتش در هیأت مدیره پرسپولیس منع قانونی دارد. البته افراد دیگری نیز در این لیست هیأت مدیره به عنوان اعضای دو شغله هستند که باید دید آیا وزارت ورزش برای این انتخابها جوابی دارد یا خیر.
پیش از این رسانه ها برکناری پروین را پیش بینی می کردند و حتی پیش از انتقاد تندی که پروین از وزیر ورزش داشت و او را یک غیرورزشی ناکارآمد نامیده بود، وزارت ورزش عنوان مدیرعاملی سرمربی و کاپیتان پیشین تیمهای ملی و پرسپولیس را نپذیرفته و او را در مقام سرپرست موقت تا پایان فصل معرفی کرد. تلاش پروین برای عقد قرارداد با یک اسپانسر که بانکی متعلق به سپاه پاسداران بود هم با وجود درخواستهای کتبی پروین و حتی تقاضای دیدار با وزیر مورد پذیرش واقع نشد.
ممنوعیت پروین در عقد قرار داد در زمان سرپرستی اش، نقش موثری را برای باشگاه پرهوادار و معتبر ولی بحران زده مالی را نشان نداد. در گمانه زنی های رسانه ای و اهالی فوتبال از برادران پیروانی به عنوان اعضای هیات مدیره و از افشین (محمد علی) پیروانی به عنوان مدیرعامل نام برده شد. هیات مدیره جدید بزودی مدیرعامل را معرفی خواهند کرد که در روزهای اخیر از دکتر زادمهر نام برده شده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*