خانه » سر تیتر خبرها » تجمع خانواده زندانیان: شنبه ۱۰ صبح مقابل دادستانی
تجمع خانواده زندانیان: شنبه ۱۰ صبح مقابل دادستانی

تجمع خانواده زندانیان: شنبه ۱۰ صبح مقابل دادستانی

با تغییر رییس سازمان زندان‌های کل کشور، خانواده‌های زندانیان سیاسی نیز تصمیم گرفتند به جای تجمع روبه‌روی این سازمان، بار دیگر روز شنبه فردا به دادستانی تهران مراجعه کرده و پیگیر درخواست‌های پیشین خود و اقدامات دادستانی شوند.
به گزارش وب‌سایت «کلمه»، پیش از این و قبل از تغییر اسماعیلی رییس سابق سازمان زندان‌ها، قرار بود خانواده‌های زندانیان فردا روبه‌روی این سازمان تجمع کنند که با این برکناری تصمیم آنان برای محل تجمع تغییر کرد.
براین اساس خانواده‌های زندانیان سیاسی بنا دارند روز شنبه ساعت ۱۰ جلوی درب دادستانی تهران تجمعی اعتراض‌آمیز داشته باشند.
در همین راستا سازمان گزارشگران بدون مرز هم با صدور اطلاعیه‌ای خواستار تحقیق و بررسی فوری و مستقل ، درباره وقایع اخیر بند ۳۵۰ زندان اوین شد .
رضا معینی مسئول ایران و افغانستان در این سازمان گفت: ضروری است همه حقیقت درباره آن چه که عملیات بازرسی از بند ۳۵۰ خوانده شده روشن شود .
گزارش گران بدون مرز در همین ارتباط خواهان صدور اجازه فوری به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل برای سفر به تهران ،به منظور تحقیق و بررسی مستقل وقایع اخیر بند ۳۵۰ زندان اوین شده است .
و در خبر مرتبط دیگری هم، ۴۰۰ تن از فعالان مدنی و سیاسی با ارسال نامه‌ای سرگشاده‌ به حسن روحانی و شورای عالی امنیت ملی خواهان رسیدگی به واقعه بند ۳۵۰ زندان اوین شدند.
در این نامه از آقای روحانی خواسته شده است، «در چارچوب قانون و به واسطه قدرتی که به پشتوانه رای مردم به دست آورده در برابر ظلم و بی‌عدالتی بایستید و در صدد دلجویی از آسیب دیدگان اتفاقات اخیر برآید».
نویسندگان نامه در چهار ماده خواسته‌های خود را از آقای روحانی مطرح کرده‌اند.
«تشکیل کمیته ویژه حقیقت یاب»، «فرستادن مجروحین واقعه بند ۳۵۰ زندان اوین به بیمارستان»، «درخواست از مسئولین دولتی برای گفتن حقیقت» و «وادار کردن کسانی که در این حادثه نقش داشتند به عذر خواهی و استعفای داوطلبانه» خواسته‌های امضا کنندگان این نامه است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*