خانه » سر تیتر خبرها » بلاتکلیفی سایه، دختری که به دستور روحانی به آلمان آمد

بلاتکلیفی سایه، دختری که به دستور روحانی به آلمان آمد

6895_898
چندی پیش با سر و صدای زیاد اعلام شد که سایه مقدسی به دستور حسن روحانی برای درمان به آلمان فرستاده شده است. حال با نپذیرفتن مسئولیت از سوی مسئولان جمهوری اسلامی، روند درمان دانش‌آموز نخبه ۱۶ ساله متوقف شده است.
سایه مقدسی، دختر ۱۶ ساله مراغه‌ای است که برای طی کردن مراحل درمانی خود در حال حاضر در شهر فرانکفورت آلمان به سر می‌برد، اما به خاطر کوتاهی مسئولان جمهوری اسلامی وضعیت حادی را می‌گذارند. سایه حدود یک سال است که با نوعی بیماری خونی دست به گریان است. بیماری او در ابتدا از سوی پزشکان در ایران تحت درمان قرار گرفت اما به مشکلات دارویی ناشی از تحریم‌ها و همچنین نیاز به پیوند مغز استخوان، بنا شد تا او به همراه پدر و مادرش به کشور آلمان اعزام شود.

این انتقال زمستان سال گذشته با سر و صدای بسیار انجام شد. در آن زمان خبرگزاری‌های ایران به همراه بسیاری از روزنامه‌های محلی از مساعدت نماینده مراغه در مجلس، پیگیری‌های اداره آموزش و پروش محل و در نهایت دستور مستقیم حسن روحانی، رییس جمهوری ایران خبر دادند.
پس از جنجال‌های مطبوعاتی داخل ایران، سایه به همراه پدر معلم و مادرش راهی فرانکفورت شد. پیش از این بنا بود تا پدر سایه به عنوان معلم در مدرسه کنسولگری ایران در فرانکفورت مشغول به کار شود. بدین ترتیب خانواده او بیمه درمانی دریافت می‌کردند و هزینه درمان را شرکت بیمه‌گر می‌پرداخت.
اما روند درمان سایه حالا با نداشتن بیمه و پرداخت نشدن هزینه‌ها به بیمارستان، متوقف شده و وی در حالت بلاتکلیفی بسر می‌برد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*