خانه » سر تیتر خبرها » استاندار سیستان و بلوچستان مذاکره برای آزادی مرزبانان ربوده‌شده را تأیید کرد، خبری که ساعتی بعد حذف شد

استاندار سیستان و بلوچستان مذاکره برای آزادی مرزبانان ربوده‌شده را تأیید کرد، خبری که ساعتی بعد حذف شد

در پی اطلاعیه گروه «جیش‌العدل» مبنی بر آغاز مذاکره با ایران درباره مرزبانان ربوده‌شده، استاندار سیستان و بلوچستان این مذاکرات را تأیید کرد.

به‌گزارش خبرگزاری «فارس»، علی اوسط‌ هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: «تیمی در آن سوی مرز مشغول مذاکره هستند که امیدواریم به نتیجه روشنی منتج شود.»

وی با بیان این‌که این گروه در آن سوی مرز مذاکرات خود را انجام می‌دهند، اظهار امیدواری کرد که این مذاکرات نتیجه مثبتی داشته باشد.

اعلام نظر استاندار سیستان و بلوچستان مبنی بر مذاکره با جیش‌العدل در حالی است که ایران پیشتر هرگونه مذاکره با این گروه را رد کرده بود.

همچنین ساعاتی بعد از این گفته‌های استاندار سیستان و بلوچستان، رسانه‌های خبری ایران آن را از روی خروجی‌های خود حذف کردند.

در خبری دیگر در این زمینه یک مقام وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که بر اساس اطلاعات دریافتی، مرزبانان ایرانی به گروگان گرفته شده در سلامت هستند.

ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران به خبرگزاری ایرنا گفت که «هیچ اقدام ناشیانه‌ای» از سوی گروه جیش العدل صورت نگرفته است.

به گفته آقای رحیم‌پور، «پیگیری‌ها و برگزاری جلسات مختلف از سوی وزارت خارجه برای آزادی مرزبانان ایرانی» در جریان است و «تلاش‌های ایران برای رهایی این سربازان ایرانی ادامه دارد».

گروه جیش العدل روز سه شنبه، دوازدهم فروردین، در بیانیه‌ای جدید گفت که مذاکرات و رایزنی‌ها در خصوص آزادی مرزبانان به گروگان گرفته شده در جریان است و «تا پایان مذاکرات هیچ گونه خطری جان اسراء را تهدید نمی‌کند».

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*