خانه » سر تیتر خبرها » ادامه‌ی اظهارات ضد و نقیض درباره‌ی حمله‌ی اطلاعاتی‌ها به بند زندانیان سیاسی
ادامه‌ی اظهارات ضد و نقیض درباره‌ی حمله‌ی اطلاعاتی‌ها به بند زندانیان سیاسی

ادامه‌ی اظهارات ضد و نقیض درباره‌ی حمله‌ی اطلاعاتی‌ها به بند زندانیان سیاسی

غلامحسین اسماعیلی، رییس سازمان زندان های ایران بار دیگر ضرب و شتم زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین را تکذیب کرد.
حسین نقوی حسینی، ﺳﺨﻨﮕﻮیﮐﻤﯿﺴﯿﻮن اﻣﻨﯿﺖ ﻣﻠﯽ و ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺧﺎرﺟﯽ ﻣﺠﻠﺲ به خبرگزاری ایسنا گفت که آقای اﺳﻤﺎﻋﯿﻠﯽ در ﺟﻠﺴﻪ این کمیسیون توضیح داده که در بازرسی روز پنجشنبه، زندانیان دو اتاق این بند که او آنها را از «جریان فتنه و نفاق» خوانده است، حاضر به خروج ازاتاق ها نشدند و در مقابلِ تیم بازرسی که از کارکنان فعلی زندان نبودند، مقاومت کرده و ناسزاگویی کردند.
رییس سازمان زندان ها با تکذیب ضرب و جرح زندانیان، افزوده که روز یکشنبه هم ﺑه ﺗﻌﺪادی ازﺧﺎﻧﻮاده ھﺎی این زندانیان اﺟﺎزه ﻣﻼﻗﺎت داده شد تا به چشم خود ببینند.
از سوی دیگر، مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری هم در این خصوض گفته درگیری «خاصی» در بند ۳۵۰ زندان اوین رخ نداده و تنها دو نفر از زندانیان در یک درگیری جزئی «جراحات مختصری» برداشته و دچار «کوفتگی بدن» شده‌اند.
به گزارش ایسنا٬ پورمحمدی در جمع خبرنگاران گفته این درگیری در حین بازرسی از این بند رخ داده است.
وی افزوده «در دو اتاق از زندان اوین مقاومت‌هایی از سوی زندانیان صورت گرفت و برای خود اشخاص مشکلاتی به وجود آورد و یکی دو نفر از زندانیان در این بازرسی دچار جراحت مختصری شدند.»
در همین حال خانواده‌های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ تجمع کردند.
در جریان این تجمع اعتراض علی مطهری نماینده مردم تهران در جمع خانواده‌های زندانیان بند ۳۵۰ اوین حضور یافت و به آنها قول پیگیری موضوع را داد.
وی در این رابطه اظهار کرد: خانواده‌های زندانیان سیاسی می‌گویند در تماس تلفنی با زندانیان‌شان موضوع درگیری تایید شده و برخی مصدوم و برخی دیگر به انفرادی رفته‌اند.
مطهری افزود: این خانواده‌ها از ما کمک خواستند و ما در حد توان به آنها کمک می‌کنیم و در مجلس موضوع را پیگیری می‌کنیم.
وی ادامه داد: من فکر می‌کنم این درگیری در دو حالت اتفاق افتاده؛‌یا بی‌تدبیری بوده یا اینکه عده‌ای می‌خواهند برای دولت جدید ایجاد مشکل کنند وگرنه بعید است کسی که علاقمند به کشور و دولت باشد دست به این کارها بزند.
این نماینده مجلس گفت که تصور می‌کند وزارت اطلاعات در جریان موضوع نبوده است
پنجشنبه هفته گذشته در جریان یک درگیری در بند ۳۵۰ زندان اوین ده‌ها نفر از زندانیان سیاسی از سوی ماموران وزارت اطلاعات٬ سپاه و قوه قضائیه مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.
مقام‌های قضایی وقوع این درگیری را تکذیب می‌کنند٬ اما ۷۰ زندانی در اوین با انتشار نامه‌ای اعلام کرده‌اندحاضرند شهادت دهند که ماموران امنیتی زندانیان بند ۳۵۰ را «به قصد کشت» کتک زده‌اند.
وزارت اطلاعات نیز اعلام کرده در روز‌های آینده درباره این درگیری اطلاعیه‌ای صادر خواهد کرد و گروهی از نمایندگان نیز پیگیر این موضوع در مجلس شده‌اند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*