خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز چهارشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز چهارشنبه با امیر خسروجردی

varzeshi416

لیگ قهرمانان فوتبال آسیا با صدرنشینی سپاهان و حذف تراکتورسازی پیگیری شد.
هفته پنجم این رقابت ها دیروز با برگزاری دیدارهای گروه های مختلف آغاز شد که طی آن درگروه چهار، سپاهان اصفهان درورزشگاه فولادشهر درمصاف با مهمانش السد قطر ۴به صفر به برتری رسید و با این برد شیرین ۷ امتیازی شد و به صدرجدول گروه صعود کرد.


مهدی شریفی دوبار، جواهیر سوکای و مدافع السد گل های سپاهان را دراین دیدار به ثمررساندند.
دردیگر بازی این گروه نیز، بازی تیم های الاهلی امارات و الهلال عربستان بدون گل مساوی خاتمه یافت.
درگروه سه، تراکتورسازی تبریز درمصاف با میزبانش الاتحاد عربستان دوبه صفر مغلوب شد و با این شکست تلخ ۵ امتیازی ماند و با قرارگرفتن دررده سوم جدول گروه با لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کرد.
الاتحاد عربستان با این برد ۹ امتیازی شد و دررده دوم جای گرفت و به دور بعد صعود کرد.
دردیگر مسابقه این گروه نیز، العین امارات ۵به صفر لخویا قطر را درهم کوبید و با ۱۰ امتیاز صدرنشین شد و راهی مرحله بعد شد.
درادامه بازی های این هفته امشب درگروه یک استقلال تهران درریاض عربستان به مصاف میزبانش الهلال این کشور می رود و برای زنده نگه داشتن امید صعود به دور بعد باید از سد حریف خود بگذرد.
درگروه دو نیز، فولاد خوزستان دراهواز رودرروی الجیش قطر قرارخواهد گرفت که درصورت کسب یک تساوی به مرحله بعد راه خواهد یافت.

تیم ملی فوتبال ایران وارد ژوهانسبورگ شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، شاگردان کارلوس کی‌روش که خود را برای حضور در بیستمین دوره رقابت‌های فوتبال جام‌جهانی آماده می‌کنند، در حالی بامداد سه‌شنبه راهی آفریقای‌جنوبی شدند که تا آخرین ساعات دوشنبه شب هم انجام این سفر در هاله ابهام قرار داشت اما در نهایت تیم ملی با ۱۱ بازیکن به همراه کادر فنی راهی امارات و سپس آفریقای‌جنوبی شد.
اعضای تیم ملی فوتبال ایران پس از سفر به امارات و توقفی چند ساعته در این کشور راهی آفریقای جنوبی شدند و عصردیروزوارد فرودگاه اولیور تامبو شهر ژوهانسبورگ شدند. در مراسم استقبال از تیم ملی فوتبال کشورمان سفیر و اعضای سفارت و جمعی از ایرانیان مقیم این شهر حضور داشتند.
شاگردان کارلوس کی‌روش قرار است از روز چهارشنبه تمرینات سبک خود را آغاز کنند و البته منتظر اضافه شدند ۱۵ بازیکن از تیم های استقلال، فولاد، تراکتورسازی و سپاهان باشند تا با نفرات بیشتری تمرین کنند. پژمان منتظری و جواد نکونام هم که در لیست ۲۸ نفره کی‌روش قرار داشتند در این اردو حضور نخواهند داشت.

متین با برتری مقابل نماینده چین راهی دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا شد.
دردومین بازی مرحله نیمه نهایی این رقابت ها درمانیل فیلیپین دیروزمتین ورامین نماینده ایران به مصاف بایک موتورز چین رفت و این تیم را درسته ست پیاپی مغلوب کرد و به دیدار نهایی این دوره صعود کرد.
بدین ترتیب دیدار فینال پانزدهمین دوره این مسابقات را دوتیم متین ورامین و الریان قطر برگزار خواهند کرد.

کی روش:از همگروهی با آرژانتین ناراحت نیستم
روزنامه‌ برزیلی “اوتمپو” در گزارشی به بررسی تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.
این مربی پرتغالی خود نیز معتقد است حضور با ایران در جام جهانی کار آسانی نیست. او درباره شرایط ایران در جام جهانی می‌گوید: خیلی‌ها از این که ایران در جام جهانی با تیم‌های بزرگی همچون آرژانتین همگروه شده است، ناراحت هستند و اعتراض می‌کنند ولی ما باید از این موضوع خوشحال باشیم که بازیکنان ایرانی در جام جهانی برزیل این فرصت را دارند تا برابر بزرگان فوتبال جهان صف‌آرایی کند. قطعا با آرژانتین در جام‌جهانی اتفاق خوب و بزرگی برای فوتبال ایران خواهد بود و بازیکنان ایران می‌توانند رقابت برابر یکی از بهترین تیم‌های جهان را تجربه کند.
سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در ادامه گفت: از نظر ما حضور در جام جهانی شگفت انگیز است. به برزیل می‌رویم تا با بهترین‌های جهان دیدار کنیم. برای صعود به مرحله دوم جام جهانی خواهیم جنگید. می‌دانیم که به هیچ وجه صعود به دور دوم جام جهانی آسان نیست اما به خودمان بستگی دارد که در جام جهانی بازی‌های زیبا و شایسته‌ای را به نمایش بگذاریم.

مایکل فلپس به دنیای شنا بازمی گردد.
شناگر پرافتخار المپیک تا ۱۰ روز دیگر به صحنه رقابت باز‌می‌گردد تا خودش را برای المپیک ۲۰۱۶ ریو آماده کند.
به گزارش ایسنا، فلپس تاکنون در بازی‌های المپیک ۲۲ مدال را کسب کرده است. او اکنون به فکر بازگشت دوباره به دنیای شناست تا بتواند خودش را برای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ آماده کند.
باب بومن، مربی مایکل فلپس در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس عنوان کرد که این شناگر آمریکایی در سه ماده ۵۰، ۱۰۰ متر آزاد و ۱۰۰ متر پروانه به رقابت باز خواهد گشت. او در ادامه گفت: فلپس هنوز به طور کامل آماده نیست و رقابت‌های پیش رو میزان آمادگی او را مشخص خواهد کرد. فلپس از سپتامبر گذشته تمریناتش را شروع کرد و توانسته خودش را به آمادگی حضور در مسابقات برساند. پس از بازی‌های پیش رو عملکرد فلپس را ارزیابی خواهیم کرد تا شرایط او را برای ادامه رقابت بررسی کنیم.
فلپس ۲۹ ساله پرافتخارترین ورزشکار تاریخ بازی‌های المپیک محسوب می‌شود که ۲۲ مدال تاکنون برگردن آویخته است که ۱۸ تای آن طلا بوده است. او با کسب ۸ مدال طلا در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن رکورد مارک اسپیتز را شکست.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*