خانه » آن سوی خبر » اعتراض بسیج دانشجویی به امنیتی کردن دانشگاه برای حضور روحانی

اعتراض بسیج دانشجویی به امنیتی کردن دانشگاه برای حضور روحانی

IMG_1682
اعضای بسیج دانشجویی و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه سیستان و بلوچستان در اعتراض به امنیتی کردن فضای این دانشگاه برای تامین امنیت حسن روحانی دست به تجمع زدند.
به گزارش «وب‌سایت» سازمان بسیج دانشجویی، برای تامین امنیت حسن روحانی٬ در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیرو‌های نظامی با سلاح نیمه‌سنگین مستقر شده و از ورود گروهی از دانشجویان به محل سخنرانی وی ممانعت شده بود.
بسیج دانشجویی در اعتراض خود به روحانی با بیان اینکه چنین وضعی تاکنون سابقه نداشته نوشت:

«خودروهای نظامی حامل دوشکا را از مرز‌ها و نقاط خطرخیز به دانشگاه آوردند؛ غافل از آنکه مقدّرات این مملکت، دست این دانشگاهی‏‌هاست.»


بسیجی‌ها در ادامه‌ی بیانیه‌ی اعتراضی خود نوشته‌اند: «تک‌تیرانداز حرفه‌ای که سالیان سال چشمانش به دیدن اشرار و تروریست‌ها عادت کرده بود، حال باید دانشجوی جزوه به دست و نگران امتحان میان ترم فردا را مراقبت کند. دانشگاه را خط کشی کرده‌اند؛ اگر هم دانشجویی بخواهد از فنس‌های بی‌شمار و نرده‌ها و داربست‌های چیده شده، عبور کند کارش با سکیوریتی تیم است. حضور نمایندگان دانشجو‌ها و تشکل‌های دانشجویی را کأن‌ لم‌ یکن نمودند و اجازه نفس کشیدن در دیدار با رییس جمهورشان را ندادند. تدبیر را به تک‌تیر، امید را به حدید و اعتدال را به اختناق تبدیل کردند؛ غافل از آنکه مقدّرات این مملکت، دست این دانشگاهی‏‌هاست.»
در این تجمع شعارهایی همچون «دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» و «احمدی روشنم، فدایی رهبرم» سر داده شد و به برخی سیاست‌های دولت یازدهم اعتراض شده است.
گفتنی است این تجمع با حمایت مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد و وی با حضور در جمع معترضان امام جماعت نماز آنها شد.
حسن روحانی در سومین سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان رفته و روز گذشته در دانشگاه زاهدان سخنرانی کرد. اما دانشجویان بسیجی می‌گویند مخاطبان رییس جمهور گزینش شده بودند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*