خانه » سر تیتر خبرها » گزارش جدید احمد شهید منتشر شد، نقض گسترده حقوق بشر در ایران همچنان ادامه دارد

گزارش جدید احمد شهید منتشر شد، نقض گسترده حقوق بشر در ایران همچنان ادامه دارد

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران، هشدار داده است که موارد نقض حقوق بشر و آزادی‌های اساسی شهروندان ایران به طور مستمر و گسترده ادامه دارد.

به گزارش رسانه‌ها احمد شهید جدیدترین گزارش حقوق بشری خود را منتشر کرده و در این گزارش گفته است که با وجود برخی اقدامات «مثبت» دولت حسن روحانی، موارد نقض حقوق اساسی شهروندان به ویژه زنان، فعالان مدنی و اقلیت‌های مذهبی همچنان ادامه دارد.

آقای شهید در این گزارش خواهان آزادی بی‌قید و شرط زندانیانی شده است که به خاطر فعالیت‌های مسالمت آمیز مدنی، عقیدتی یا بیان آزادانه نظراتشان در حبس بسر می‌برند.

تحقیق درباره اتهام وقوع شکنجه‌های روانی و جسمی در زندان‌ها، جلوگیری از ارعاب وکلا، توقف اعدام نوجوانان و خودداری از صدور حکم اعدام در موارد مرتبط با قاچاق مواد مخدر یا آنچه جرائم جنسی خوانده می‌شود، از خواسته‌های دیگر گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد است.

بنا بر این گزارش، نقض حقوق بشر بهاییان و همچنین آزار و اذیت نوکیشان مسیحی که از اسلام به مسیحیت گرویده‌اند در ایران همچنان ادامه دارد.

احمد شهید در این گزارش در مورد وضعیت پنج شهروند عرب محکوم به اعدام نیز ابراز نگرانی کرده است.

آقای شهید می‌گوید برای تدوین این گزارش با ۷۲ نفر از فعالان ایرانی در کشورهایی مانند آلمان و هلند صحبت کرده است.

او همچنین می‌گوید از ۶۱ فعال دیگر از داخل ایران ایران و در ترکیه گزارش و جزییات دریافت کرده است.

مقام‌های ایرانی از جمله صادق لاریجانی، رییس قوه قضائیه و محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر این قوه در گذشته بار‌ها گزارش‌های احمد شهید را نادرست و مغرضانه توصیف کرده‌اند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*