خانه » سر تیتر خبرها » هفته‌نامه «۹ دی»: رفسنجانی مانع رسیدگی به اموال مسئولین نظام است

هفته‌نامه «۹ دی»: رفسنجانی مانع رسیدگی به اموال مسئولین نظام است

هفته‌نامه «۹ دی» اکبر هاشمی رفسنجانی را مهم‌ترین «مانع» تصویب طرح رسیدگی به اموال مقام‌های جمهوری اسلامی در مجمع تشخیص مصلحت معرفی کرد.

این هفته‌نامه در تازه‌ترین شماره خود به نقل از یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته «آقای رفسنجانی عامل اصلی زیرآب زنی در این طرح بوده است.»

«۹ دی» افزوده معلوم نیست که این ایستادگی هاشمی «برای‌‌ رها دادن روحانی از زیر بار فشار افکار عمومی است یا او نگران آن است که با تصویب این قانون او و هم پیمانانش متضرر اصلی باشند.»

این نشریه در بخش دیگری از گزارش خود از دارایی ۹۵۰ میلیارد تومانی وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت حسن روحانی خبر داده و نوشته «چهار شرکت خارجی» به نام محمدرضا نعمت‌زاده ثبت شده است.

آن‌طور که «۹ دی» نوشته «دارایی‌های» حسن هاشمی٬ وزیر بهداشت و درمان دولت یازدهم نیز بیش از هزار میلیارد تومان است که این امر باعث بروز حاشیه‌هایی برای وی شده بود.

موضوع رسیدگی به اموال و دارایی‌های مقامات و مسئولان و کارگزاران نظام در مجلس هفتم و هشتم مطرح و سپس به شورای نگهبان رفت و شورای نگهبان هم به این طرح ایراداتی وارد کرد.

سرانجام این طرح با اصرار نمایندگان مجلس هشتم به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شد که تاکنون مجمع نظر خود را درباره این طرح اعلام نکرده است.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*