خانه » سر تیتر خبرها » نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی: پرونده ایران باید از شورای امنیت خارج شود

نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی: پرونده ایران باید از شورای امنیت خارج شود

رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خواسته های ایران را از «موافقتنامه نهایی » با قدرت های جهانی تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا نجفی در سخنرانی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی؛ حذف موضوع هسته‌ای از دستور کار شورای امنیت سازمان ملل متحد و شورای حکام آژانس؛ رفع همه تحریم‌ها و برقراری همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای را به عنوان خواسته‌های تهران از موافقت‌نامه نهایی با قدرت‌های جهانی مطرح کرد.

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین گفت که «جمهوری اسلامی تسلیحات هسته‌ای نخواهد ساخت و به تعهداتش به جامعه جهانی و آژانس عمل خواهد کرد.»

در رویدادی دیگر مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران دومین روز نشست کارشناسی ایران و ۱+۵صبح روز گذشته در وین و در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد.

قرار است این مذاکرات تا امروز جمعه و در حاشیه نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه یابد.

در همین راستا عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه ایران هم گفت: موضوعات مربوط به غنی‌سازی و رفع نگرانی‌های مربوط به رآکتور اراک و همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران در این نشست مورد بحث قرار می گیرد و نتایج آن به دور بعدی مذاکرات ارائه می شود که قرار است به ریاست محمد جواد ظریف وکاترین اشتون از ۲۶ تا ۲۹ اسفند در شهر وین برگزار شود.

و در خبر مرتبط دیگری هم گزارش‌ها حاکی است که سومین قسط از پول نفت صادراتی ایران در چارچوب توافق هسته‌ای توسط کره جنوبی پرداخت خواهد شد.

خبرگزاری رویترز از قول چند منبع آگاه گزارش داد که کره جنوبی ۵۵۰ میلیون دلار پول بلوکه شده نفت ایران را آزاد کرده و تحویل ایران خواهد داد.

این سومین قسط از ۴.۲ (چهار و دو) میلیارد دلار پولی است که بر اساس توافق شش ماهه هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی قرار است به دست دولت ایران برسد. قرار است کل این مبلغ در هشت قسط به حساب ایران واریز شود.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*