خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » نغمه جدایی کارلوس کی روش در رسانه ها – فریدون شیبانی

نغمه جدایی کارلوس کی روش در رسانه ها – فریدون شیبانی

2587444444444444

در پی قرعه کشی جام ۲۰۱۵ فوتبال آسیا در اپرا هاوس سیدنی استرالیا، برخی رسانه های ایرانی از پایان کار کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی پس از پیکارهای تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ خبر دادند. ایران در این قرعه کشی با تیمهای بحرین، قطر و امارات همگروه شد که دست کم در رقابت در زمینهای بی طرف پیشینه پیروزی بر ایران را نداشته و در بیشتر رقابتهای رسمی مغلوب تیمی شده اند که پیشینه سه بار قهرمانی این جام و اعتبار بالایی در فوتبال قاره آسیا دارد. سه حریف عربی منطقه خلیج فارس تا کنون به موفقیتی در این جام دست نیافته اند.

در ماههای اخیر خبر تمدید قرارداد کی روش از سوی مسوولان فدراسیون فوتبال ایران بازتاب یافت. اما هیچگاه از سوی کی روش تایید نشد. کی روش به همراه علی کفاشیان (رییس فدراسیون) نمایندگان ایران در مراسم قرعه کشی بودند و سرمربی تیم ملی در جریان مراسم، طرف گفت و گوی رسانه های خارجی بود. با اعلام خبر رفتن کی روش پس از جام جهانی فدراسیون فوتبال ایران بار دیگر خبر را تکذیب کرد.

در میان خبرگزاریها ایلنا (خبرگزاری کار) عنوان کرد که اظهارات کی روش در حاشیه مراسم قرعه کشی جام ملت های آسیا حاکی از آن است که وی به احتمال فراوان تنها تا تیرماه امسال و پایان جام جهانی سرمربی ایران خواهد بود و پس از پایان قرارداد خود ایران را ترک خواهد کرد.

به نوشته این خبرگزاری کی روش آشکارا گفته است که ایران باید با سرمربی جدید خود را مهیای جام ملت های ۲۰۱۵ استرالیا کند.

کی‌روش قبل از این پیشنهاداتی از باشگاه‌های مختلف اروپایی و تیم ملی فوتبال آفریقای‌جنوبی دریافت کرده بود ولی همه چیز را به بعد از جام جهانی موکول کرده است.

ایلنا می افزاید که «کی روش در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشته فوتبال نیاز به برنامه ریزی، تدارکات، امکانات و حمایت های جانبی دارد ولی فدراسیون فوتبال ایران با شرایط مالی سختی روبروست و بدون این امکانات موفقیت حاصل نخواهد شد. کفاشیان نیز بارها اعلام کرده پیش از جام جهانی باید وضعیت سرمربی تیم ملی در جام ملت های آسیا مشخص شود و در صورتی که کی روش نخواهد در ایران بماند باید این موضوع را زودتر به فدراسیون فوتبال اعلام کند تا مذاکرات خود را برای جذب مربی جدید آغاز نماید.»

مصاحبه‌هایی که بوی جدایی می‌دهد

خیرگزاری مهر نیز با عنوان یاد شده اعلام می کند که «کی‌روش در جام ملت‌های آسیا سرمربی ایران نیست و تمدید نمی ‌کند».

این خبرگزاری هم خبر می دهد که :این مربی پرتغالی در حاشیه برگزاری مراسم قرعه‌کشی جام ملت های آسیا در مصاحبه هایی که با شبکه های مختلف داشت تاکید کرد در جام ملت های آسیا سرمربی ایران نخواهد بود… به نظر می رسد برای اینکه تیم ملی ایران با آرامش بیشتری در مسابقات جام جهانی به میدان برود، فدراسیون فوتبال خیلی به دنبال مطرح کردن ماجرای پایان همکاری کی روش با تیم ملی نیست.

جانشین نمازی هموطن کی روش است

سایت فدراسیون فوتبال ایران گزارش داد که پس از بازگشت امید نمازی به آمریکا، اوسیانو اندرید دآ کروز ۵۴ ساله از پرتغال جایگزین نمازی می شود. مربی ایرانی – آمریکایی به طور رسمی مربی تیم ملی زنان آمریکا شد. تیم ملی زنان آمریکا از تیمهای مطرح فوتبال زنان جهان است.

به نوشته این سایت دستیار تازه کی روش به چهار زبان پرتغالی، فرانسه، انگلیسی و اسپانیایی تسلط دارد و دارای مدرک سرمربیگری حرفه ای از اتحادیه فوتبال اروپا است.

پیشینه بازیگری دآکروز در تیمهای اودی ولاز، ناسیونال مادیرا، اسپورتینگ لیسبون، رئال سوسیه داد (اسپانیا)، اسپورتینگ لیسبون و تولوز (فرانسه) است. در بین سال های ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۸ او سابقه ۵۴ بازی ملی در تیم ملی فوتبال پرتغال را داشته است.

فدراسیون فوتبال ایران بار دیگر یادآور شده است که ۳۰ درصد از اقساط اردوی خارجی تیم ملی پرداخت شده است و بازیکنان انتخابی تیم ملی پس از پایان لیگ برتر در روز ۲۴ فروردین رهسپار اردوی افریقای جنوبی می شوند.

اسامی ملی پوشان ۲۲ فروردین اعلام می شود. در اردوی آفریقای جنوبی ایران با سه تیم باشگاهی و همچنین تیم ملی موزامبیک بازی تدارکاتی خواهد داشت. سایر بازیهای تیم ملی نیز در خارج از ایران و در برابر تیمهای ملی بلا روس، مونته نگرو، ترینیداد و توباگو و آنگولا خواهد بود که هیچ کدام در سطح حریفان ایران در جام جهانی نیستند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*