خانه » اخبار خارجی » نشست سران اتحادیه عرب امروز هم ادامه می‌یابد / اعتراض عربستان به عدم حمایت جهان از مخالفان اسد

نشست سران اتحادیه عرب امروز هم ادامه می‌یابد / اعتراض عربستان به عدم حمایت جهان از مخالفان اسد

نشست سران اتحادیه عرب که از صبح سه‌شنبه در کویت آغاز شد، امروز چهارشنبه هم ادامه می یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز این نشست در حالی برگزار می شود که اختلافات میان کشورهای عرب خلیج فارس شدت یافته است.

عربستان سعودی، امارات متحده و بحرین اخیرا با متهم کردن قطر به حمایت از اخوان المسلمین و مداخله در امور داخلی این کشورها، سفیران خود را از دوحه فرا خواندند.

اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه، همچنین نمایندگانی از ائتلاف ملی سوریه در این اجلاس شرکت دارند.

در همین حال سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان در این اجلاس، جامعه جهانی را به «خیانت» در حق اپوزیسیون سوریه متهم ساخته و گفته بود که امتناع جامعه جهانی از مسلح کردن مخالفان بشار اسد آنها را به «شکاری ساده» تبدیل کرده است.

ولیعهد عربستان همچنین خواستار حمایت از شورشیان سوریه شد و تاکید کرد که برای دستیابی به هر راه‌ حلی برای بحران سوریه نخست باید «توازن قوا» در این کشور به وجود آورد.

از سوی دیگر، شیخ تَمیم، امیر قطر از دولت های عراق و مصر انتقاد کرد. نخست وزیر عراق اخیرا قطر و عربستان را به حمایت از تروریسم متهم کرده بود.

جنگ داخلی سوریه که وارد چهارمین سال خود شده تاکنون به مرگ بیش از ۱۴۰ هزار نفر در این کشور و آوارگی میلیون‌ها تن دیگر انجامیده است.

در این میان گزارش‌های اخیر از سوریه گویای آن است که نیروهای حکومتی نسبت به شورشیان برتری‌هایی یافته‌اند که این مساله احمد جبرا، رهبر شورای ائتلاف ملی سوریه، را بر آن داشته است که از اتحادیه عرب بخواهد «سلاح‌های پیشرفته» در اختیار آن بگذارد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*