خانه » سر تیتر خبرها » مرگ مظلومانه‌ی ۱۵ کودک معلول؛ مسئولان بهزیستی می‌گویند طبیعی است

مرگ مظلومانه‌ی ۱۵ کودک معلول؛ مسئولان بهزیستی می‌گویند طبیعی است

پانزده کودک در یک مرکز نگهداری معلولان ذهنی- جسمی زیر پوشش سازمان بهزیستی جان خود را در سال ۱۳۹۲ از دست داده‌اند.

ایسنا با اعلام این خبر می‌نویسد، با وجود برخی ادعاها در مورد سهل‌انگاری و بی‌دفتی، مدیران بهزیستی مرگ این کودکان را امری طبیعی دانسته‌اند.

در همین حال یکی از کارکنان مرگز نگهداری معلولان در نارمک به ایسنا گفته که از آغاز سال جاری تاکنون ۱۵ کودک در این محل فوت کرده‌اند که دو تا سه مورد آن به علت بی‌احتیاطی و کم‌کاری بوده است: «به طور مثال یکی از بچه‌ها در نیمه شب فوت کرده چون داروی تشنج به او نداده‌اند و او از تخت پایین افتاده است. فوت شده را هم تا صبح نگهداشته‌اند و اطلاع نداده‌اند.»

به گفته‌ی وی: یک مورد دیگر هم به مرگ کودکی باز می‌گردد که دچار ایست تنفسی شده اما به دلیل نبودن پزشک مقیم در مرکز نگاهداری، کسی نتوانسته او را نجات دهد و کودک تا آمدن اورژانس جان خود را از دست داده است.

در مرکز نارمک حدود ۲۰۰ کودک معلول نگاهداری می‌شوند و نزدیک ۳۰ پرستار در شیفت صبح و ۱۵ پرستار در شیفت شب آن کار می‌کنند. یکی از ناظم‌های این مرکز به ایسنا گفته که کودکان معلول به فلج مغزی و ذهنی مبتلا هستند و بسیار آسیب‌پذیرند.

سراج، مدیرکل بهزیستی شهرستان تهران به ایسنا گفته است که چون در سال جاری خیلی از مراکز این سازمان جا نداشت، پذیرش در مرکز نگهداری نارمک اضافه شد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*