خانه » سر تیتر خبرها » محمد خاتمی : روحانی گفت به نمایندگی از ایران به مراسم ماندلا برو اما نگذاشتند

محمد خاتمی : روحانی گفت به نمایندگی از ایران به مراسم ماندلا برو اما نگذاشتند

محمد خاتمی در گفتگو با «سالنامه شرق» در خصوص عدم شرکت در مراسم تدفین نلسون ماندلا گفت: «ماندلا شخصیت دوست داشتنی و ماندگار در تاریخ است؛ ما با جناب ماندلا روابط بسیار نزدیک و صمیمی ای داشتیم. قصد داشتم برای ادای احترام به او در مراسم تدفینش شرکت کنم که بعدا جناب آقای روحانی خواستند به نمایندگی از دولت و کشور بروم و من هم قبول کردم.»

خاتمی تصریح کرد: «اگر این سفر صورت می گرفت به نفع کشور و حیثیت ملت ما بود ولی نشد. علت آن را باید از آنها پرسید که نگذاشتند از این فرصت تاریخی به نفع انقلاب و کشور استفاده شود.»

محمد خاتمی در بخش دیگری از این گفتگو و در پاسخ به این سوال که سیدمحمدخاتمی تا چه اندازه در انتخاب وزرای دولت روحانی تاثیرگذار بود هم اظهار داشت: «من هیچ دخالتی در کار دولت نداشته‌ام. البته اگر نظری داشتم منتقل می کردم و اگر از من در امری سوای می شد با کمال میل و نهایت صداقت و تواضع پاسخ می دادم ولی تصمیم گیر اصلی جناب آقای رییس جمهوری بودند و هستند و همین هم درست است.»

خاتمی در پایان هم در خصوص عملکرد دولت روحانی گفت: «هنوز زود است که نسبت به عملکرد دولت قضاوت نهایی کنیم ولی رویکرد دولت، برنامه هایی که دارند همگی خوب است و این دولت است که با وجود شرایط، اولویت ها را مشخص می کند.»

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*