خانه » سر تیتر خبرها » لاهیجی: حکومت ایران عمدا مانع رسیدگی‌های پزشکی به زندانیان می‌شود
لاهیجی: حکومت ایران عمدا مانع رسیدگی‌های پزشکی به زندانیان می‌شود

لاهیجی: حکومت ایران عمدا مانع رسیدگی‌های پزشکی به زندانیان می‌شود

عبدالکریم لاهیجی٬ رییس فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر با اشاره به زندانیان بیمار گفت: «دولت‌مردان ایران به عمد با دسترسی زندانیان به مراقبت‌های پزشکی مخالفت می‌کنند.»

آقای لاهیجی افزود: حکومت ایران زندانیان عقیدتی را دو بار مجازات می‌کند؛ بار اول با دستگیری و حبس خودسرانه آنها و سپس با ایجاد شرایط غیرقابل تحمل در حبس شامل محرومیت از درمان زندانیان بیمار که سلامتی و وضعیت جسمانی آنها را به خطر می‌اندازد.»

در همین راستا فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر نسبت به وضعیت زندانیان عقیدتی بیمار ابراز نگرانی کرد و اعلام کرد که مسئولان با دسترسی این زندانیان به پزشک مخالفت می‌کنند.

به گزارش وبسایت این فدراسیون غیرانتفاعی که مقرش در پاریس است٬ حال برخی از زندانیان سیاسی به‌دلیل عدم رسیدگی‌های پزشکی رو به وخامت گذاشته است.

در این خصوص این گزارش از زندانیانی چون بهاره هدایت٬ حمیدرضا مرادی سروستانی٬ مصطفی دانشجو٬ افشین کرم‌پور٬ امیر اسلامی٬ عبدالفتاح سلطانی٬ حسین رونقی ملکی و محمد داوری نام برده شده است که به گفته این فدراسیون همگی از بیماری‌های متفاوتی رنج می‌برند و امکان دسترسی به پزشک را ندارند.

ابراز نگرانی فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در حالی مطرح شده است که ۲۰ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین نیز ۱۱ اسفندماه در نامه‌ای به رییس قوه قضائیه نسبت به وضعیت زندانیان بیمار هشدار دادند.

در این نامه این افراد تاکید کردند که قاضی صلواتی٬ رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب٬ مسئول محرومیت تعدادی از زندانیان از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی است

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*