خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » قهرمانی کشتی در لس آنجلس و رویاپردازی سردار بسیجی در پیروزی اقتصادی بر قدرتهای شرق و غرب! فریدون شیبانی

قهرمانی کشتی در لس آنجلس و رویاپردازی سردار بسیجی در پیروزی اقتصادی بر قدرتهای شرق و غرب! فریدون شیبانی

varzeshi3

وقتی سردار سپاه همه را نادان می انگارد

تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابتهای جام جهانی لس آنجلس با پیروزی بر تیمهای ملی روسیه و آمریکا برای سومین سال پیاپی قهرمان جهان شد و ملی پوشان سرفراز صبح چهارشنبه در غیاب رسول خادم (رییس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم) به تهران بازگشتند. خادم در لس آنجلس ماند تا به تنهایی به ایران بازگردد.

در شرایطی که در شادی قهرمانی، آن را عیدی ورزشی سال نو به مردم دست بگریبان با مشکلات اقتصادی و غمزده توصیف کردند، گفته سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین با شعاری رنگ باخته جلب نظر کرد. در حالی که شرایط اقتصادی مردم ایران از هنگام پیدایش جمهوری اسلامی با مشکلات روز افزونی گریبانگیر بوده و مردم با تفاوتی وصف ناپذیر با نوکیسه های میلیاردی طبقه حاکم تفاوتی نجومی دارند، سردار نقدی در ستایش از این قهرمانی در خبرگزاری فارس گفت: “ان‌ شاءالله در آینده نزدیک در عرصه جنگ اقتصادی هم با همین غیرتی که کشتی‌گیران به خرج دادند مقابل قدرت‌ های شرق و غرب به پیروزی خواهیم رسید!”

در طول ۳۵ سال گذشته همواره این شعار خسته کننده آنچنان تکرار شده که از نخ نمایی هم گذشته است. پیروزی اقتصادی در برابر شرق و غرب را تنها در بی ارزش شدن پول می توان مقایسه کرد که روزگاری ارزشی انکار ناپذیر داشت.

گویی کشتی گیرانی چون غلامرضا تختی، امامعلی حبیبی، عبدالله موحد و … پیشینه پیروزی بر حریفان آمریکایی و روس هرگز نداشته اند و ایران در سالهای ۱۹۶۱ و ۱۹۶۵ با برتری کم نظیر بر این حریفان و بزرگان کشتی گیتی به مقام قهرمانی جهانی نرسیده بودند!

سردار نقدی که در استقبال از کشتی گیران افتخارآفرین، خود را سهیم در پیروزی ایرانیان کرده بود، در ادامه فریب نسل جوان و فاصله دار با داشته های گذشته به خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران گفت: “این قهرمانی را به همه مردم عزیز ایران تبریک می‌گویم؛ ملی‌پوشان ما با قهرمانی در آمریکا عیدی خوبی به مردم دادند. ان شاالله ملت ایران همانطور که کشتی‌گیران ‌شان با غیرت خود پشت آمریکا را به خاک مالیدند در عرصه جنگ اقتصادی هم پشت آنها را به خاک خواهند مالید.”

سردار در ادامه دروغگویی و عوام فریبی اش همچنین گفت: “۳۵ سال است که مردم ایران در عرصه‌های سیاسی،‌ فرهنگی و دفاعی این کار را انجام داده‌اند و امروز هم در عرصه ورزش این اتفاق افتاد. انشاالله در آینده نزدیک در عرصه جنگ اقتصادی هم با همین غیرتی که کشتی‌گیران به خرج دادند به پیروزی خواهیم رسید.”

باید به سردار یادآوری کرد که گذشته دور و نزدیک کشتی ایران سرشار از پیروزی و قهرمانی بر حریفان روسی و آمریکایی بوده است و این نخستین پیروزی نیست و آخرین هم نباید بود. اما شکوفایی اقتصادی و بازگشت به سرافرازی اقتصادی را تنها در تاریخ باید مرور کرد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*