خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » ضمیمه ورزشی روز چهارشنبه با امیر خسروجردی

ضمیمه ورزشی روز چهارشنبه با امیر خسروجردی

kh56

روز نخست هفته دوم لیگ قهرمانان فوتبال آسیا با یک برد و یک شکست برای نمایندگان ایران خاتمه یافت. دربازی های این هفته دیروز درگروه دوم، فولاد خوزستان مهمانش الفتح عربستان را دریک بازی کاملا برتر با تک گل نیمه دوم بختیار رحمانی که از روی نقطه پنالتی به ثمررسید شکست داد و به یک برد شیرین خانگی دست یافت.

فولادی ها با این نتیجه، ۴ امتیازی شده و به رده دوم جدول رده بندی این گروه راه یافتند. دردیگر بازی گروه دونیز، بنیادکار ازبکستان ۲-۱ مغلوب الجیش قطر شد.الجیش با این برد با ۴ امتیاز و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت فولاد درصدر جدول رده بندی قرارگرفت.

درگروه یک، استقلال تهران درقطر مغلوب میزبانش الریان این کشور شد و با این نتیجه دومین شکست پیاپی خود را دراین مسابقات پذیرفت.

تک گل پیروزی بخش الریان را دراین مسابقه، اوچه دردقیقه ۱۴روی اشتباه سید مهدی رحمتی بدون امتیاز درقعر جدول رده بندی جای گرفتند.دردیگر مسابقه گروه یک هم، الجزیره امارات میزبانش الشباب عربستان را ۳-۱ درهم کوبید و با ۶ امتیاز از دوبازی به تنهایی درصدر جدول رده بندی قرارگرفت.

درادامه بازی های این هفته عصر امروز درگروه سه تراکتورسازی تبریز درقطر رودرروی میزبانش لخویا این کشور قرار خواهد گرفت و سپاهان اصفهان درورزشگاه فولاد شهر پذیرای الهلال عربستان است.

اسلوبودان کواچ هدایت تیم ملی والیبال ایران رابرعهده گرفت.

به گزارش ایسنا، فدراسیون والیبال ایران پس از مذاکره با گزینه‌های متعدد خارجی در نهایت با اسلوبودان کواچ، سرمربی صربستانی به توافق رسید. کواچ سال‌ها کاپیتان تیم ملی صربستان بود و با این تیم قهرمان المپیک ۲۰۰۰سیدنی شد.

وی از دو سال قبل هدایت تیم پروجای ایتالیا را بر عهده گرفت و به همراه این تیم در جام حذفی امسال ایتالیا به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

وی از چهره‌های شاخص والیبال صربستان به شمار می‌رود و سابقه بازی در چند تیم باشگاهی ایران از جمله پگاه ارومیه را در سال ۱۳۸۵ داشته است.

این مربی صربستانی که تا المپیک ۲۰۱۶ برزیل با فدراسیون ایران به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال قرارداد همکاری امضا کرده است فروردین ۹۳ به ایران سفر می‌کند و کار خود را آغاز خواهد کرد. به گفته مسئولان فدراسیون والیبال کلیه فیلم‌های مسابقات لیگ برتر توسط فدراسیون والیبال برای وی ارسال می‌شود.

همایش بزرگ مربیان برتر فوتبال به منظور اخذ مجوز برای فعالیت در باشگاهها، اردیبهشت سال ۹۳ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این همایش طی روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت سال آینده در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. در این همایش ۶۰۰ نفر از مربیان برتر فوتبال در دو بخش زنان و مردان که فاقد مجوز برای انجام کار مربیگری در باشگاهها و رقابت‌های لیگ برتر هستند، با شرکت در کلاسهای دانش افزایی که مورد تایید فیفا و ای اف سی است، در پایان دوره گواهینامه اخذ مجوز برای فعالیت در باشگاهها دریافت خواهند کرد.

دکتر محمداحسانی رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال با اعلام این خبر هم‌چنین گفت: در این همایش ۲ روزه علاوه بر مدرسین مطرح فوتبال کشورمان، سر الکس فرگوسن سرمربی سابق منچستریونایتد، پروفسور بنگزبو یکی از بهترین مربیان بدنساز فوتبال دنیا، کیت گرنکر مدرس دروازه‌بانی فیفا از انگلستان، جین ماری کارتر رییس دپارتمان توسعه فوتبال فیفا، یورک نسر رییس کمیته آموزش فیفا و جان اووه مدرس یوفا و رییس کمیته آموزش فوتبال هامبورگ حضور خواهند داشت.

سرمربی تیم چارلتون انگلیس از کار برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کریس پاول سرمربی محبوب هواداران و مدافع پیشین چارلتون به دلیل کسب نتایج ضعیف با این تیم از کار برکنار شد. چارلتون با شکست ۲ بر صفر مقابل شفیلد یونایتد از جام حذفی کنار رفت و در جدول رده‌بندی رقابتهای لیگ دسته اول انگلیس نیز در رده بیست و چهارم قرار دارد.

گفته می‌شود خوزه ریگا مربی بلژیکی به احتمال فراوان به عنوان جانشین پاول معرفی خواهد شد. ریگا ۵۶ ساله تمام دوران مربیگری خود را در بلژیک گذرانده و در دو مقطع سرمربی استاندارد لیژ بوده است. او اخیرا مدیر فنی آکادمی باشگاه میلان ایتالیا شده است.

رضا قوچان‌نژاد بازیکن ایرانی چارلتون احتمالا با ورود یک بلژیکی به عنوان سرمربی فرصت بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی این تیم خواهد داشت.

تیم های بایرن مونیخ آلمان و آتلتیکو مادرید اسپانیا با برتری مقابل آرسنال انگلیس و میلان ایتالیا به جمع هشت تیم برتر رقابت های لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند.

درآغاز دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها شب گذشته دوتیم بایرن مونیخ آلمان وآرسنال انگلیس درورزشگاه آلیانزآره نا شهر مونیخ به مصاف هم رفتند که این دیدار جذاب و دیدنی با تساوی ۱-۱ خاتمه یافت، اما قرمزپوشان ایالت باواریا با توجه به برد ۲به صفر بازی رفت، درمجموع دوبازی رفت و برگشت با برتری ۳-۱ از سد حریف انگلیس خود گذشتند و به عنوان نختستین تیم گام به مرحله یک چهارم نهایی گذاشتند.

دردیگر بازی برگزارشده دیشب، آتلتیکومادرید اسپانیا مهمانش میلان ایتالیا را دردیداری برتر ۴-۱ درهم کوبید و درمجموع دوبازی رفت و برگشت با برتری ۵-۱ راهی مرحله بعد شد.

دیه گوکاستا دوبار، رائول گارسیا و آردا توران برای آتلتیکو و کاکا برای میلان دراین بازی گلزنی کردند.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

امیر خسروجردی

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*