خانه » سر تیتر خبرها » سفر اخضرابراهیمی به تهران برای حل بحران سوریه

سفر اخضرابراهیمی به تهران برای حل بحران سوریه

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه از تدوین طرح چهار ماده ای ایران برای حل بحران سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «ایرنا» وی گفت: درباره کلیات این طرح با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه مذاکره و سپس آن را به طرف های موثر دیگر ارایه خواهیم کرد.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه درباره ابعاد این طرح افزود: ابعاد این طرح علنی نمی شود و در مذاکرات و رایزنی های دیپلماتیک آن را دنبال می کنیم.

گفتنی است اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای دیدار و گفتگو با مقامات ایران روز گذشته وارد تهران شد.

آقای ابراهیمی برای گفتگو درباره بحران سوریه وارد تهران شده و عصر روز یکشنبه با علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران گفتگو کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران نیز صبح امروز دوشنبه با اخضر ابراهیمی دیدار کرد.

در رویدادی دیگر مرتبط با سوریه رسانه‌های دولتی این کشور از به‌دست گرفتن کنترل کامل شهر استراتژیک «یبرود» توسط ارتش سوریه خبر می‌دهند.

خبرگزاری دولتی سوریه «سانا»، گزارش داده که ارتش سوریه پس از تصرف کامل شهر یبرود در حال پاکسازی این منطقه از نیرویهای مخالفان است.

پیشتر فعالان مخالف حکومت سوریه با اعلام نبردهای سنگین در شهر یبرود تائید کرده بودند که نیروهای ارتش سوریه کنترل بخش بیشتری از شهر را در دست گرفته‌اند.

شهر یبرود نزدیک مرز لبنان و سوریه قرار دارد و برای مخالفان حکومت سوریه منطقه‌ای استراتژیک از نظر دریافت تجهیزات و کنترل رفت و آمد با لبنان محسوب می‌شد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*